Hij moet eruit, maar ik durf niet :oops:

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
leodepeo
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-07-2008 16:16

Hij moet eruit, maar ik durf niet :oops:

Bericht door leodepeo » 10-07-2008 16:24

Hello,

Ik heb nu 1.5 jaar geleden de mirena-spiraal laten zetten. Ik was toen 21, nooit zwanger geweest, nooit rare dingen ofzo gehad. Het inbrengen heeft immens veel pijn gedaan, ik ben flauwgevallen en 's avonds teruggegaan omdat ik nog steeds heel veel pijn had.

Vorige week kreeg in ineens diezelfde pijn terug die ik destijds ook had. Eenmaal bij de huisarts heeft ze gekeken en zei dat het "wellicht" verzakt was. Ik heb een afpraak gemaakt bij mijn eigen huisarts om het te laten verwijderen. Toen ik daar lag klapte ik dicht en durfde niet meer. Hij kon nog wel de touwtjes zien, maar door die ervaring met het plaatsen ben ik als de dood voor een inwendig onderzoek. Ik heb nu een nieuwe afspraak waarbij ik van te voren een slaaptablet moet innemen (dormicum).

De afgelopen 1.5 jaar heb ik erg veel wazige klachten gehad. Soms heb ik het idee dat ik een hypochonder ben geworden, terwijl ik dat nooit was. Altijd voelde ik wel ergens wat. Nu is het wel zo dat ik met die klachten nooit iets heb gedaan. Ik heb geen bloedverlies gehad die tijd, wel enorme pijn na de sex. Ook kwamen die krampen steeds vaker. Daarnaast ben ik vaak duizelig en heb het idee flauw te vallen. Precies wat ik ook bij het inbrengen had.

Achteraf is de huisarts van mening dat ie het eigenlijk nooit had moeten plaatsen, omdat ik nog nooit zwanger ben geweest.

Om een lang verhaal nog iets langer te maken: kan iemand mij geruststellen mbt het verwijderen ervan? En hoe lang duurt het voordat alle klachten weg zijn? Vooral de pijn in m'n buik. En als ik erna direct weer de pil ga slikken, is dit dan betrouwbaar?

Groetjes.

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 10-07-2008 16:32

Hoi, de duizeligheid en het gevoel flauw te vallen herken ik ook zeker. Ik laat de Mirena er a.s. maandag uithalen, ben ook erg benieuwd of het pijn gaat doen. De een zegt wel de ander niet. Ook bij het plaatsen afschuwelijke pijn gehad, terwijl de huisarts vantevoren had gezegd dat ik niks zou voelen omdat ik al es was bevallen :? Toen ik aangaf tijdens het plaatsen(bij de gynacoloog) dat ik bijna van mn stokje ging zei die: nou nou mevrouwtje, even de tanden op mekaar hoor! :evil: En nog een opmerking erachter aan dat er eigenlijk op neer kwam dat ik kleinzerig was :cry: . Maar ik had werkelijk het gevoel dat ik van boven tot onder openscheurede en met messen in mijn buik werd gestoken. Ik ga voor de zekerheid, voor die verwijderd wordt, een paar flinke pijnstillers slikken. Misschien helpt het iets tegen de eventuele pijn. Succes ermee, groetjes Anneke.

leodepeo
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-07-2008 16:16

Bericht door leodepeo » 10-07-2008 16:38

Hoi Anneke, bedankt voor je reactie!

Ik heb net een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ik heb 2 tabletjes van mijn huisarts meegekregen vorige week. Eéntje om zelf in te nemen en te kijken wat er gebeurt, en de andere een half uur tot een uur voordat ie eruit gaat. Ik ben nu al de dagen aan het aftellen, zoveel pijn heb ik.

Na, en tijdens, het inbrengen werd mij ook gezegd dat ik me niet zo moest aanstellen. Let wel: ik had een mannelijke gyneacoloog. Pas later hoorde ik dat die krampen weeën waren omdat je baarmoeder er iets uit wil werken wat er niet hoort. Logisch. Achteraf.

Ik ben wel ontzettend zenuwachtig, maar het idee datmijn lichaam straks weer helemaal zelf werkt doet me goed! Geen plastic meuk meer dat er niet hoort.

Laat je me even weten hoe het is gegaan?
Succes en neem vtv even een pijnstiller. Dat werkt iets. Ik heb trouwens gehoord dat verwijderen sneller gebeurt dat plaatsen.

:lol:

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-07-2008 16:48

Hallo allebei,

Ik heb twee keer een Mirena laten verwijderen (ik had niet door dat al mijn klachten daarvan kwamen, dus ik heb na 5 jaar de Mirena laten vervangen). Beide keren was hij er zo uit, de eerste bij de gynaecoloog even hoesten en hij was eruit. De tweede heb ik vijf maanden na het plaatsen laten verwijderen door de huisarts en die was er ook uit voor ik het door had. En mijn buik voelde meteen lichter D

In sommige gevallen zijn de touwtjes te kort (en kan de huisarts hem zelf niet verwijderen) of zit hij wat verkleefd in de baarmoeder, maar in de meeste gevallen is hij er zo uit!

Veel succes volgende week! Ik hoop dat ik jullie een beetje gerust heb kunnen stellen. Om rustig te worden, helpt buikademhaling trouwens erg goed, zeker als je daarbij meteen je bekkenbodemspieren ontspant.

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 10-07-2008 18:50

Hoi Leodepeo, ik had ook n mannelijke gynacoloog. Later dacht ik nog: ze zouden jouw es zo'n ding in je @#&%* moeten drukken! :twisted: Maar ja, die lompheid van de afdeling gynacologie was ik wel gewend, had al slechte ervaringen tijdens de bevalling van mn kind. Je voelt je op het laatst ook net zo'n grabbelton, hup maar weer met die benen in de beugels. Dus jij gaat donderdag naar je arts? Ik hoop dat het voor jou ook gaat meevallen! En ik zal me zeker proberen te gaan ontspannen, zoals Mo al aangaf.

Groetjes Anneke.

Ps: die krampen wat jij beschrijft ervaar ik nu ook heel sterk, het voelt als lichte weeen, alsof je een kindje gaat krijgen. Ben bang dat de mijnes verschoven is en mn lichaam hem eruit wil werken.

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 10-07-2008 19:13

Hoi meiden

Ik wil jullie ook nog even geruststellen.
Bij mij deed het geen pijn. Het was binnen een paar seconde gepiept
Heel veel succes.

Groetjes Jacqueline

Evelien
Ervaren Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-04-2008 14:00

Bericht door Evelien » 10-07-2008 20:50

Hallo,

Ik heb mijn mirena er ook uit laten halen, vond het best eng hoor en eerst kon ze 'hem'niet vinden.
Uiteindelijk toch gevonden.........
Ik moest hoesten en met 1 ruk was tie eruit, geen pijn.....alleen een licht schrijnend gevoel van binnen.
Ook de dagen erna GEEN pijn gehad.
Het komt echt goed!!
Veel stertke ermee

Groeten Evelien

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 14-07-2008 20:19

Vanmorgen ben ik er van verlost....voelde helemaal niks! :D Zelfs een tampon verwijderen voel ik nog meer dan dit, gelukkig! De huisarts vond ook dat ie er wel erg makkelijk uitging...Voel gelijk al minder buikpijn, mn menstruatie was al een beetje begonnen, dus wel bloedverlies. Ben zeer benieuwd hoe het verder zal verlopen :?:

Plaats reactie