En dan opeens ben je in het bezit van een mirena spiraaltje

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
conny sittard
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-07-2008 19:42

En dan opeens ben je in het bezit van een mirena spiraaltje

Bericht door conny sittard » 11-07-2008 19:58

Een aantal maanden geleden werd bij mij, door de gynaecoloog, het mirena spiraaltje geplaatst. Dit gebeurde totaal onvoorbereid. Ik had nl. klachten die de gynaecoloog, enerzijds relateerde aan de beginnende overgang en, anderzijds wist hij het niet. Tijdens het maken van de controle-echo besloot hij dat we moesten overgaan tot het plaatsen van het Mirena spiraaltje. Natuurlijk heb je dan nog de mogelijkheid om te zeggen dat je het niet wilt maar anderzijds lig je in zo een kwetsbare positie, en je wil graag van je klachten af dat je geen weerwoord hebt. Meteen na het inbrengen had ik al behoorlijke buik- en rugpijn. Op mijn vraag of dit kon, kreeg ik de reactie alles kan. Met die informatie, totaal onwetend over en niet op de hoogte van eventuele bijwerkingen ga je dan naar huis. In de weken die daarop volgden kreeg ik behoorlijke hoofdpijnen, stemmingswisselingen en sinds een week enorme pijn in mijn benen.
Drie weken later, na me nog steeds niet goed te voelen, ben ik naar mijn huisarts gegaan voor tekst en uitleg.
Hij reageerde niet afwijzend op het spiraaltje, en adviseerde me het nog een drietal weken aan te zien en als de klachten dan niet verminderd waren zou hij het spiraaltje verwijderen. Na 6 weken Mirena heb ik deze week het onding laten verwijderen. Na het lezen van de verhalen op jullie site voelde ik de behoefte om mijn verhaal toe te voegen.
Ik kan alleen maar iedereen adviseren om het spiraaltje niet zomaar, zonder jezelf eerst op de hoogte te hebben gebracht van alle eventuele bijverschijnselen, te laten aanpraten. Maak de keuze weloverwogen

Morgendauw
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-06-2008 21:54

Bericht door Morgendauw » 11-07-2008 22:37

Beste Conny,

Ik herken de pijn aan je benen (en bij mij is er ook de rugpijn), dit kan enorm en heftig zijn. Na plaatsing van dit spiraal twee jaar geleden, heb ik nu nog steeds heftige pijnen. Bij mij is er ook spierpijn bijgekomen, dit heb ik iedere dag.

Ik heb het gevoel of ik iedere dag ongesteld ben (menstruatiepijn).

Wat fijn dat het spiraal eruit is!

Ik hoop dat die van mij er ook tzt. uit is: ik heb hem voor een te dik baarmoederslijmvlies en tegen poliepen. Maar hij werkt niet afdoende en slik ik er nog hormonen bij (Provera).

Het is een nachtmerrie!

Groetjes, Morgendauw :o

conny sittard
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-07-2008 19:42

Bericht door conny sittard » 13-07-2008 11:04

Hallo Morgendauw,

Wat vervelend voor je dat je het spiraaltje niet kunt laten verwijderen. Kun je niet volstaan met alleen Provera. Als ik nl. nu naar mezelf kijk vind ik de pijn in mijn benen op momenten zelfs beangstigend, zelfs nu het verwijderd is. Ik merk nl. dat ik er gewoon van in paniek raak. Nu lees ik op de site dat er ook mensen zijn die een vorm van paniekstoornis ontwikkelen door het spiraaltje. Ik vraag me af hoe lang dit nog kan aanhouden. Heb jij al eens navraag gedaan of deze spierpijnen inderdaad door het Mirena spiraaltje kunnen komen.
Ik ken je leeftijd niet maar is het geen optie om bij de gynaecoloog naar andere mogelijkheden te vragen. Ik heb respect voor je dat je dit al twee jaar volhoud. Ik weet als ik mijn gynaecoloog vertel dat ik het spiraaltje heb laten verwijderen dat hij hier niet blij van wordt. Zijn woorden waren nl. ik moest wel een aantal maanden doorzetten. Nou mooi niet, het is mijn lichaam en ik voel wat ik voel. Het spiraaltje werd nl. geplaatst om de klachten te verminderen. Ik kreeg er alleen maar klachten bij.

Ik hoop voor je dat er een alternatief is. Je gaat nl. naar een arts om er beter van te worden.

Groetjes Conny

Plaats reactie