Overbelast of Mirena???

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Lisa K
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2008 11:57

Overbelast of Mirena???

Bericht door Lisa K » 14-07-2008 12:03

Ik heb een al een behoorlijk geschiedenis met Mirena. Kleine twee jaar geleden is de eerste geplaatst. Na een half jaar heb ik deze er per ongeluk zelf uitgetrokken. Er is er vervolgens weer een geplaatst en sindsdien is het een grote ellende.
Ik zit al anderhalf jaar overspannen thuis, met angst, enorme vemoeidheid, slaap slecht en word hier vanzelf ook wel wat neerslachtig door. Je hebt het idee niet meer deel te nemen aan het leven. Ik ben 27 en zit alleen thuis....

Ook werd er een cyste ontdekt, deze moest samen met mijn rechtereierstok worden verwijderd.

Ook de zwarte haren op kin, borst en tenen zijn herkenbaar.

Maar goed mijn vraag: herkent iemand deze klachten, zouden ze (deels) door de mirena kunnen komen? Ik laat m er sowieso volgende week uithalen. hopen dat t wat helpt...

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 14-07-2008 13:36

Hoi Lisa,

De verwijdering zou verbetering kunnen brengen. Ik was zelf veel minder belastbaar, eerder gestresst met de Mirena, ik kan nu veel makkelijker relativeren. Op dit forum en andere forums wordt dit ook door meer vrouwen opgemerkt.
Ik was ook vermoeider en gedeprimeerder. Al vrij snel na verwijdering merkte ik verbetering.
Ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn! Wat wil je na de verwijdering voor anticonceptie gaan gebruiken?

Lisa K
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2008 11:57

Bericht door Lisa K » 14-07-2008 19:40

Hoi mo,
dank voor je reactie. ik hoop dat het verschil zal maken! ik weet nog niet of ik een ander anticoneptiemiddel ga gebruiken. ik reageer ook niet goed op de pil en ben even klaar met hormonen. blijft dan alleen de koperspiraal over?

groetjes

Plaats reactie