HELP ME!!!! HAARUITVAL!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Naomi
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-07-2008 21:29

HELP ME!!!! HAARUITVAL!

Bericht door Naomi » 14-07-2008 21:42

Lieve mensen,

Ik ben de wanhoop nabij :cry: . Vier jaar heb ik mirena gebruikt en had ik nergens last van (ik voelde me op het einde wel beter, kan het zijn dat de werking dan minder wordt? wat vinden jullie? Toen heb ik twee maanden niets gehad en heel erg getwijfeld over wel of geen mirena... Maar mijn allerliefste man (NOT! :evil: ) wilde zich niet laten steriliseren. Dus omdat er eigenlijk geen goed alternatief is toch maar weer aan de mirena. Toen begon het.. mijn haar... met bosjes... ik trek tien haren tegelijkertijd eruit als ik ook maar over mijn haar 'aai'. Maar omdat ik heel erg aan het afvallen ben dacht ik dat het daar aanlag. Vitamine B, van alles geslikt maar niets hielp. Totdat ik naar de huisarts ging.... blijkt dat HAARUITVAL een bijwerking is van MIRENA. Mijn god!!! Waarom heb ik daar nooit aan gedacht???? Dat was dus vandaag. Ze (de huisarts) wilde hem niet meteen eruit halen maar wachten op een bloedonderzoek voor schildklierafwijking. Maar toen ik dus verzeild geraakt op deze geweldige site (god bless claudia!) en ik ga morgen bellen voor een nieuwe afspraak met de dokter. HIJ MOET ERUIT! DEZE WEEK NOG! Andere bijwerkingen die ik (achteraf) gezien ook heb zijn verminderd libido (niet dat ik nog OOIT sex ga hebben hierna, sex is de schuld van alles! :wink: ), ogen gevoelig voor de zon. Maar hoe kan dat nou? Dat ik 4 jaar lang nergens last van heb gehad en nu opeens deze enorme haaruitval? Mensen, ik ben echt bijna kaal, ik kan wel janken, ik durf mijn haar niet meer te wassen, te borstelen, niets. En nu lees ik ook nog dat de haaruitval gewoon doorgaat na het verwijderen van het spiraal? ZEG ME DAT HET NIET WAAR IS! Zometeen moet ik nog een pruik door toedoen van een SPIRAAL! Dat geloof je toch niet.

Snif, lieve mede-vrouwen, geef me alsjeblieft veel reacties en steun, vertel me alles over julllie haaruitval, ZEG ME DAT HET GOED KOMT! Weeeehh.

heel veel anti-hormonale groetjes,

Naomi

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 14-07-2008 22:02

Hallo Naomi,

Ja inderdaad haaruitval is één van de bijwerkingen.
Ik las het ook pas hier.'
Ik heb er nooit op gelet,maar als ik het nu achteraf bekijk,had/heb ik ook bij elke wasbeurt een dot haar in m'n hand.
Nou heb ik het voordeel dat ik een enrome bos haar heb.,
dus ik heb daar nooit echt het nadeel van gezien.
Ik had dan een bos in m'n hand,en dan uit het putje nog een flinke dot,en dan in m'n borstel weer.
Ik ben nu ruim 4 weken Mirena-vrij,en heb nog steeds haaruitval.
Misschien is het niet altijd zo,je moet het afwachten.,ik hoop het niet.
Was dit het enige waar je last van had?of zijn er meerdere dingen?

Groetjes en sterkte van Bright

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 15-07-2008 00:23

Hoi Naomi

Volgens mij hebben heel veel vrouwen daar last van gehad. Mijn haar viel ook erg uit de kapper zei er ook steeds iets van had toen geen idee dat het door het spiraaltje kwam.
Ik had lang haar maar ik moest er een stuk vanaf laten knippen. Niet leuk.
Nu 4 maanden zonder het spiraaltje is het echt minder geworden en is mijn haar alweer een stuk langer.
Dus het kan bij jou ook best goed komen. Ik wens je veel sterkte.

Groetjes Jacqueline

Plaats reactie