laten ompraten

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Lizje
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-07-2008 20:13

laten ompraten

Bericht door Lizje » 17-07-2008 20:20

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 45. Ik heb heel veel last van zware bloedingen en pijn in de onderrug tijdens menstruatie. De gyn adviseerde mij om de mirena te laten plaatsen om zo van de klachten af te komen. Zo gezegd, zo gedaan. De mirena plaatsen zonder verdoving was niet te doen. Zo'n verschrikkelijke krampen alsof ik aan het bevallen was. Paar dagen terugkomen en onder narcose werd mirena geplaatst. Dit is nu zo'n 4 weken geleden. Vanaf dat moment continue vloeien en ontzettende pijn in de onderrug. Klachten die ik normaal alleen tijdens de menstruatie heb. Het enige voordeel is dat ik niet meer enorme bloedingen heb. Maar om altijd met een maandverband rond te lopen en pijn in onderrug is geen prettig vooruitzicht.
Ik moet volgende week op nacontrole bij de gyn. Als ik vertel over mijn klachten, wordt natuurlijk geantwoord dat deze klachten 'heel natuurlijk zijn in het begin na plaatsing'.
Ben trouwens erg geschrokken van al die bijwerkingen. Weet niet goed wat ik moet doen, even afwachten?

Ben benieuwd naar jullie reactie.
Groetjes,

Lizje

judith11
Ervaren Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-05-2008 22:41

hallo

Bericht door judith11 » 18-07-2008 21:48

IK vin dhet moeilijk ho rom er iets van te zeggen. Ik heb geen goeie ervaringen met mirena. En niemand hier trouwens, Maar ik geloof wel dat het of goed of slecht gaat als je een mirena hebt. Hou je klachten goed in de gaten en praat met je gyn er over. Al zal hij idd wel zeggen dat het wennen is ofzo. Ik weet wel dat ik van het aller eerste moment gelijk zo iets had, dit zit niet goed. het gaf mijn geen lekker gevoel van het begin af aan niet.Maar heb het ook afgeschoven op wennen enzo. tot ik de bijsluiter een goed las en bedacht dat ik 70 procent van de bijwerkingen had. Succes hoor, en niet tobben want die van mij is er ut en ik heb nog steeds pij. Ik mag woensdag ook naar de gyn.

Groetjes judith

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-07-2008 22:12

Hoi Lizje, en welkom hier!
Vervelend dat het nog steeds bloedt en dat je die pijn in je rug hebt. De gyn zal waarschijnlijk wel zeggen dat je er nog aan moet wennen. Sommige artsen rekenen daar een half jaar voor! Het voordeel dat je nu hebt is dat je op de hoogte bent van de mogelijke bijwerkingen. Dat geeft je ook de keuze om er uiteindelijk mee door te gaan of niet. Mocht je naast het vloeien en de rugpijn nog meer klachten krijgen, pak dan de bijsluiter of deze site er dan eens bij om te kijken of het wellicht door de Mirena kan komen. Hopelijk gaat het bij jou goed en verdwijnen de klachten die je nu hebt binnen een paar maanden. Daar kun je op dit moment nog niet echt iets over zeggen. Maar zoals Judith ook al zei, hou het goed in de gaten :wink: Geef je af en toe even een update over hoe het met je gaat?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie