vrouw met 4 kinderen

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
riekje
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-07-2008 12:54

vrouw met 4 kinderen

Bericht door riekje » 21-07-2008 13:37

Hallo Allemaal,
Ik heb 2 mnd geleden besloten om een mirena te laten plaatsen, omdat sterilisatie uit de ziekenfondspakket is gehaald en ik geen keus meer had. Ik ben moeder van 4 kinderen, de jongste is 15 mnd oud. Vandaag is de mirena geplaats door de gyneceloog, zonder verdoving. Ik heb even een steek gevoeld en toen was het klaar. Ik zit nu ruim 2 uur achter internet alle info over mirena te zoeken en kwam deze forum tegen. Ik heb nu een beetje last van mijn onderbuik, netals menstruatiepijn en voor de rest lukt het me nog. Ik zal mijn verhaal met jullie delen en echt vertellen hoe het zal gaan. :oops: Ik ben zelf benieuwd. Goed....julie horen het wel. Groetjes Riekje

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 21-07-2008 20:13

Hallo Riekje,

Het zal voor jou niet meevallen om al deze verhalen te moeten lezen.
Maar je moet je niet laten afschrikken hoor,want in veel gevallen gaat het gewoon goed.
De eerste 2 jaar zijn bij mij ook probleemloos verlopen.
Bij mij is het ook een samenloop van allerlei dingen geweest,dus niet alléén Mirena.

Dus ik wens jou het allerbeste met Mirena,en hoop dat het bij jou wel gewoon lekker gaat.

Groetjes van Bright

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 22-07-2008 22:47

Hoi Riekje,

Ik heb inmiddels antwoord gegeven op jouw andere vraag.
Natuurlijk krijgt niet iedereen deze klachten, net als Bright al zegt, het gaat in heel veel gevallen ook goed.
Wanneer je op een gegeven moment toch allerlei klachten krijgt (lichamelijk of geestelijk), dan is het wel zinvol om de bijsluiter van de Mirena er nog even bij te pakken om te kijken of je iets herkent. Of kijk op het forum, er staan heel veel links op en een verzameling van de klachten die je kunt krijgen. Het nare is namelijk dat veel vrouwen hun huisarts bezoeken met klachten waarvan ze niet weten dat het door de hormonen in de spiraal kan komen, en waarbij de huisarts het dan jammer genoeg ook niet herkent. Voor de rest zou ik het gewoon maar aanzien :wink: Je hebt immers een grote kans dat je de klachten niet krijgt?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 23-07-2008 18:12

Riekje, is het voor jou misschien mogelijk om per 1 januari over te stappen naar een verzekeringsmaatschappij die sterilisatie wél vergoedt?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

riekje
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-07-2008 12:54

Welke verzekeringsmaatschappij vergoed sterilisatie

Bericht door riekje » 24-07-2008 12:58

Wie weet welke verzekeringsmaatschappij 'sterilisatie' vergoedt? Voorlopig heb ik geen last van Mirena, ik voel me opgelucht en goed, dat er tenminste iets is om NIET meer zwanger te worden. Voorlopig zit het nog allemaal prima en mijn stemming; ik ben vrolijker omdat ik zeker ben dat het nu wel goed zit met de voorbehoedsmiddel, welke ik gebruik, maar zodra ik iets merk, dan zal ik het zeker doorvertellen. Groetjes Riekje

Plaats reactie