mirena en zwanger!!!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
isadora
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-08-2008 11:47

mirena en zwanger!!!

Bericht door isadora » 10-08-2008 12:18

hallo iedereen,

Ik heb 5 jaar mirena gehad en nooit ergens last van gehad, vond het helemaal geweldig! 5 jaar lang geen menstruatie, geen stemmingswisselingen, super!
Toen was het tijd voor de volgende, oude er uit en nieuw spiraal dus er in.
Hier zat 2 maanden tussen omdat in de tussentijd was ontdekt dat ik draagster was van het bcra2 gen (borstkanker) en mij eerst was verteld dat ik helemaal geen hormonen meer mocht.
Maar mijn gynacoloog zei dat dat onzin was, ik mocht het gewoon wel! Dus..nieuwe geplaatst..en toen begon de ellende..
Heel veel bloedverlies, buikpijn, krampen,en het bleef maar duren..niet een paar druppels maar echt stolsels en zelfs een keer velletjes ofzo en een stukje(sorry, niet zo fris).
Na 2 maanden ben ik naar de huisarts gegaan, maar die vertelde al dat dat gewoon kan..toch doorgestuurd naar ziekenhuis voor echo, waar werd bevestigd dat de mirena op zijn plek zat..wel zag ze het bloed in de baarmoeder en vond ze mijn baarmoederwand wel heel dik, en niet passend bij mirena gebruik.
Ze stuurde deze foto's door naar de huisarts, die mij weer gerust stelde...niets aan de hand.
Ook in het ziekenhuis vertelde de gynacoloog dat het soms wel een jaar kan duren voor het bloeden zou stoppen, en dat het soms nooit stopt..
Weer 2 maanden later heb ik het nog eens met huisarts over gehad..maar weer gerustgesteld..
Bloeden en kramp bleef rustig aan doorgaan..soms erg en soms minder...tot ineens regelmatig om de maand..en net toen we we dachten he, dit lijkt wel een normale cyclus..stopte al het bloeden..en..voelde ik me zwanger!! pijnlijke borsten, misselijk gevoel, opgezette buik..raar..en deed ik een test.

En ja hoor! Zwanger!
Naar het ziekenhuis, echo gekregen en niets te vinden van spiraal!!! Gewoon weg! foetsie!! En dus wel een zwangerschap!
Nu gaan ze overleggen wat ze gaan doen..foto's maken om te zoeken waar spiraal is, en dan opereren, of eventueel spiraal laten zitten tot na zwangerschap..ik baal enom van alles!
Het komt allemaal wel goed, maar ik vind het gewoon belachelijk dat dit kan..
Toevallig heb ik ook net te horen gekregen dat mijn contract stopt, het bedrijf stopt ermee..dus per december zit ik zonder werk en ben ik hoogzwanger! ( kindje weg laten halen gaat gewoon niet..kan ik echt niet..)
Moet nu dus snel gaan solliciteren...terwijl ik nu dus al 2 maanden ben..wat een ellende zeg..

Eigenlijk wil ik de firma Schering/ Bayer aansprakelijk stellen, maar dan moet ik meer mensen hebben denk die dit meemaken.
Dus...
Hoor graag van jullie...

O ja, heb me niet eens voorgesteld...
Ik ben een vrouw van 36, woon in den haag, heb 2 kinderen, een van 17 en 1 van 15!!
liefs, isa.

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 10-08-2008 13:34

Hallo Isadora,

Dat is niet niks zeg!.
Dit is toch wel inderdaad onverwacht.
Ik kijk nergens meer van op hoor met de Mirena,lees het ene na het ander verhaal.
Ik wens je veel sterkte in deze narigheid,en hoop dat er mensen zijn die je nog emer kunnen steunen.
Dan sta je er niet alleen voor.

liefs van Bright

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 10-08-2008 19:54

Hallo,

Ik lees je verhaal net en vind het echt erg voor je!
Balen zeg van de zwangerschap en dan ook geen werk straks.
Hoop dat je snel nieuw werk kan vinden dat zal al een zorg minder zijn natuurlijk! En dat de mesnen omje heen je steunen en je hopenlijk op de duur een beetje van je zwangerschap kan gaan genieten!
Sterkte!

groetjes moi

SMoesje
Ervaren Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-05-2008 22:05

Bericht door SMoesje » 11-08-2008 16:19

Hallo Isadora,

Tjeetje, wat een verhaal weer. Ik wens je heel veel succes!

Groet, Sandra

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-08-2008 13:31

Hoi Isadora,

Jeetje :shock: Ik begrijp dat je het kindje wilt houden? Dappere beslissing hoor. Het is toch helemaal opnieuw beginnen, je andere kinderen zijn al zo groot :wink: Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan en dat ze de spiraal er uit kunnen halen, mocht hij aan de wandel zijn gegaan. Nog beter zou zijn dat je de spiraal gewoon bent 'verloren' natuurlijk. Kunnen foto's geen kwaad voor je zwangerschap? Ik snap heel goed dat je Bayer/Schering aansprakelijk wilt stellen. Op het Amerikaanse curezone-forum zijn er ook herhaaldelijk berichtjes van vrouwen die hetzelfde, of andere dingen hebben meegemaakt (bijvoorbeeld onvruchtbaar geworden), maar ook daar komt een rechtszaak maar moeilijk van de grond. De wil is er wel, maar ik heb nog geen advocaat gevonden die er serieus iets mee wil doen. Je zou eens kunnen googelen op 'Mirena class action lawsuit.' Hier in Nederland is het nog moeilijker om een zaak te beginnen, maar wie weet komt het ooit nog eens zo ver. Ik hoop het voor jou en voor alle vrouwen die het slachtoffer van de Mirena zijn geworden.
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 13-08-2008 21:32

Hoi Isa,

Zo he wat een verhaal weer! Ik wens je heel veel sterkte toe.

Groet Tamara

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-08-2008 11:39

Hoe gaat het nu met je, Isadora?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie