Ik ben er klaar mee,hij MOET eruit.....

Vertel hier je verhaal.
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-01-2008 08:15

Hoe gaat het nu met je, Astrid?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 19-01-2008 19:40

Hoi Astrid,

Bij mij de de mirena nu 12 dagen geleden verwijderd.
De fysieke klachten die ik heb zijn pijn in mijn onderrug en van het een op het ander moment het ijskoud krijgen.

Hoe is het met je angstaanvallen en hartkloppingen (persoonlijk vond ik dit beangstigender)
Ik merk nu dat deze nauwelijks nog aanwezig zijn; af en toen dienen ze zich nog aan, maar dat is niets vergeleken met twee weken geleden....

Claudia heeft gelijk je hormoonhuishouding moet weer op orde komen; dit kan even duren.
Als je klachten nu al afgenomen zijn dan is dat toch het bewijs dat het door de Mirenakwam; 1+1=2

Nog even doorbijten..... (geldt ook voor mezelf,ben ook zeer ongeduldig).

Gr,

Manny

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 19-01-2008 20:02

Heeej Meiden...
Het gaat eigenlijk wel lekker.Heb vanaf vorige week zaterdag niet meer gevloeid.Heeeeerlijk,weet nie waar ik ben zeg :D
Voor wat betreft de klachten,ik heb ook net als jou Manny veel pijn in mijn onderrug.Maar dat zou ook kunnen zijn dat ik (als t goed is) toch binnenkort mijn 1e menstruatie weer zou moeten krijgen.Ook heb ik t ineens ijskoud net als jij.
Ik heb ook nog last van mijn spieren maar wel beduidend minder.Ik ben ook sinds afgelopen donderdag begonnen met magnesium erbij te slikken.Mijn fysio heeft dat destijds al eens gezegd en heb ze toch maar gehaald.Als je gaat googlen naar magnesium kom je ook heel veel "klachten"tegen die ik heb.Baat t niet dan schaad t niet...
De psychische klachten zijn ook zeker minder.Ben niet meer zo opgefokt en tot nu toe ook geen jankbui meer gehad.......al met al zeker een vooruitgang,TOPPIE dus!! :D
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 20-01-2008 09:14

Manny en Astrid,

Dat zijn goede berichten van jullie allebei :D :wink:
Over die magnesium: onder deze link van het allergieplein vind je een berichtje van
een natuurgeneeskundig therapeut die vertelt dat de pil magnesium onttrekt aan het lichaam.... wellicht ligt hier een verband?
allergieplein

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 28-01-2008 21:39

Inmiddels is het 18 dagen geleden dat het "onding" bij mij verwijderd is.Heb nog geen menstruatie gekregen.En van mij mag t ook nog wel ff wegblijven hoor :lol: Het lijkt een omgekeerde wereld.Heb haast 15 maanden gevloeid met mirena en nu istie eruit en heb nog geen bloed verlies gehad op 1 à 2 dagen na het verwijderen.
Verder voel ik me een stuk beter.Heb nog wel last van mijn spieren maar wel 80 % minder dan voorheen.Ook de angst,paniek heb ik niet meer gehad...
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 28-01-2008 22:27

Wauw Astrid, dat klinkt heel goed :!: :D :wink: Bedankt voor je update! :D
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 29-01-2008 18:42

Astrid,

Mooie ontwikkeling.....
Blij dat het de goede kant op gaat!

Van een gynaecologe uit de V.S. heb ik begrepen dat Kalium als voedingssupplement kan helpen als je spierpijn of hartkloppingen hebt door hormoonschommelingen.
Ik heb het zelf niet geprobeerd....
Wellicht kun je bij je huisarts of apotheek informeren of je er baat bij zou kunnen hebben...

Heb jij nog last van hormoonschommelingen?? Zelf merk ik dat ik in een opwaardse spiraal zit maar zo nu en dan heb ik nog een dip....

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 30-01-2008 11:38

Hoi Manny

Ik heb nog wel last van die schommelingen hoor.Ben er nog nie helemaal vanaf.Maar t is echt stukken beter.Ik voel wel degelijk dat er iets gaande is in mijn lichaam.Dus denk dat de hormoontjes flink aan het werk zijn.Alleen die pijn aan mijn spieren is nog balen.Heb ook nog wel pijn in mijn linkerbeen en in mijn onderrug.Mijn arm is een stuk minder dan voorheen.Ik heb vorige week een massage gehad van een sportmasseuse en die zij dat die pijnlijke plek onder in mijn rug ook kan duiden op een hernia.Ik moest t even na laten kijken.Zij weet niets verder van de mirena en mijn klachten.Ik kijk t nog even aan en ga anders alsnog ff terug naar mijn therapeut.
Ik heb nog geen menstruatie gehad maar ook dat kan wel ff duren.Jij ook nog niet toch?
Ik heb ooit een pilletje gehad om mijn menstruatie uit te stellen.Hierna zou ik dan ook weer normaal ongesteld worden.Dat is toen een dikke 3 maanden weg gebleven.Dus ik verwacht nu eigenlijk ook wel dat het even zal duren.
De jankbuien,depressief gevoel,paniek heb ik niet meer gehad.Ik weet wel dat dit weer op kan gaan spelen vlak voor ik ongesteld moet worden.Maar goed dan ben je ongesteld en ist weer over.Met de mirena had ik t bijna constant.Nee voor mij noooooit geen mirena meer.Sterker nog ,ik wil helemaal geen troep meer in mijn lijf waar hormonen in zitten......
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 30-01-2008 11:52

Astrid, ik reageer nog even op je rugpijn:
Ischias

Na het op de markt brengen van de Mirena zijn er volgens Bayer verschillende gevallen van Ischias gemeld. Misschien waren die meldingen er anders ook geweest, misschien ook niet, dat zou je moeten vergelijken met een controlegroep zonder mirena.
In ieder geval is rugpijn een bekende bijwerking van mirena, en bij mij begon de ellende ook na de plaatsing.
Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Met mij gaat het eigenlijk al een heel stuk beter nu. Af en toe nog tintelende tenen en lichte pijn, meer niet. Probeer wel om je rug te ontzien qua tillen.
Echt super dat je op geestelijk gebied zo vooruit bent gegaan hoor :D :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie