Ik ben er klaar mee,hij MOET eruit.....

Vertel hier je verhaal.
astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Ik ben er klaar mee,hij MOET eruit.....

Bericht door astrid » 02-01-2008 21:07

Ben via google op je forum terecht gekomen en wat herkenbaar allemaal zeg.Ik heb sinds oktober 2006 de mirena.En eigenlijk alleen maar ellende.Nog steeds bloedverlies,loop eigenlijk alle dagen met een maandverbandje.Heb ook al eens een onderzoek gehad of hij wel goed zit of dat er geen vleesboompje zit of zo.Dit is gelukkig allemaal goed maar heb zoveel klachten en denk zelf ook dat het meeste met de mirena te maken heeft.
Ik heb destijds op aanraden van de ha de mirena genomen.Ik kan niet meer tegen de pil na de geboorte van mijn 1e kind.Nu 11 jaar geleden.Kon dus niet tegen de hormonen.Maar de mirena zou heel anders zijn ,want het was maar een lage dosering.Jaaa duhhh ben er nu wel achter.Heb zoals ik al zei nog steeds bloedverlies.De ene week meer dan de andere,maar is eigenlijk wel constant aanwezig.Afgelopen week had ik echt heel veel buikpijn en voelde het bloed er zo uitlopen.Ook kwamen er hele bloedklonters mee,daar schrok ik behoorlijk van.Verder heb ik vaak last van mijn armen,uitstralende pijn in mijn linkerbovenbeen en ook veel last van mijn spieren in rug en borst.Hier heb ik zelf tot vorige week therapie voor gehad.Ook de psychische kant is klote.Heb veel last van angst,hartkloppingen,denk er ook vaak aan dat ik dood ga,kan janken om niks.Denk soms om met mijn relatie te stoppen terwijl die eigelijk hardstikke goed is,maar ik maak er zelf zo'n probleem van door die klote hormonen denk ik......
Ik heb voor mezelf nu besloten dat dat onding eruit gaat.Ben er helemaal klaar mee.Ik zie alleen op tegen het bloedverlies wat gaat komen na de verwijdering van de mirena.Hoe lang zal dit wel wee rniet gaan duren,en zal het weer veel meer zijn?
Wat zijn de ervaringen na het verwijderen van de mirena bij jullie???Verdwenen jullie klachten?En hoe verliep je cyclus hierna?
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 04-01-2008 10:52

Astrid, ten eerste welkom op het forum :wink:

Wat naar dat je al zo lang met zo veel bloedverlies hebt te kampen. Dat is ook zeker niet normaal, dit zou na de eerste paar maanden over moeten gaan, en veranderen naar een lichter en regelmatiger menstruatiepatroon of het zelfs wegblijven van de menstruatie. Waarschijnlijk hebben de hormonen in de Mirena toch een met de pil vergelijkbare invloed op je. Men zegt inderdaad wel dat er maar weinig hormoon in je bloed terechtkomt, maar als je daar gevoelig voor bent wordt je hele hormonale systeem in de war geschopt. (zelf had ik dat vroeger ook met de pil, daar kan ik dus ook niet tegen). Al die bijverschijnselen die jij noemt zijn allemaal te herleiden tot de Mirena. Ook nadat de Mirena is verwijderd kan het even duren voordat jouw lichaam zijn eigen ritme weer hersteld heeft. Voor mij was het een opluchting dat het ding er uit was, en ik voelde me meteen al beter. Maar ik heb dus af en toe wel van die dagen waarop je merkt dat je hormonen aan het werk zijn, en daardoor kun je je echt een dweil voelen (vooral rond eisprong en vlak voor je menstruatie). Maar alle andere bijverschijnselen zijn, nu ik het ding vijf weken kwijt ben, toch echt heel erg afgenomen (ook de hartkloppingen, de angst en de gewrichtspijnen en rugpijn).
Toen de mirena er twee dagen uit was, kreeg ik een bloeding van een paar dagen. Dat hield op, en 2,5 weken daarna kreeg ik een echte menstruatie die ik ook voelde aankomen. Dat was op zich wel fijn, want het betekende dat mijn lichaam er mee aan het werk was. De ervaring van veel vrouwen op de curezone en medications forums is dat ze zich pas echt beter gingen voelen na 2 keer een normale cyclus te hebben gehad. Komt de normale cyclus niet op gang, dan hebben je hormonen er moeite mee om zelf de draad op te pakken, en zou je hulp kunnen zoeken. Zelf zou ik rond 15 januari weer een menstruatie moeten krijgen.
Ik hoop dat je, zodra je het ding er uit hebt, een vermindering van je bloedverlies zult krijgen totdat je weer een normale cyclus hebt. Wat ik al veel gehoord heb, is dat vrouwen nog liever een zware bloeding van een week hebben die daarna weer over is, dan het voortdurende bloeden.
Laat je het ons weten wanneer je hem er uit hebt, en wat je ervaringen zijn?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 06-01-2008 20:32

Hoi Claudia

Het klopt ,ik kan ook niet tegen de pil.Daar kon ik niet meer tegen,werd er depressief van.Heb daar ook seroxat voor geslikt tot ik er zelf eigenlijk achter kwam dat ik bij de 10de pil van de strip me wel heel anders ging voelen.Ben er toen ook acuut mee gestopt.Zowel met de pil als met de seroxat.Mocht eigenlijk wel niet maar ik wou die trope niet meer in mijn lijf.In die tussentijd was ik ook gescheiden dus had ook geen pil nodig.Nergens dus last van.Toen een korte relatie en toch maar weer de pil proberen ,wel zo handig.En meteen de 1e strip weer foute boel.Stoppen weer dus.En toen deze mirena.En dus ook hier kan ik niet tegen.Ik vind op zich het bloeden geen pretje maar als ik de bijwerkingen niet zou hebben,zou ik er nog wel over na denken om de mirena toch te houden.Het is mij vooral om de bijwerkingen te doen ,zowel lichamelijke als geestelijke klachten.Het is t me niet meer waard.Ik kan niet anders dalijk dan me laten steriliseren.Heb 2 kinderen,een geweldig nieuwe man in mijn leven en ik hoef niet meer.Gelukkig ziet mijn man mijn kinderen als de zijne dus die hoeft ook niet meer.Ik laat me wel steriliseren maar wil toch eers mijn lichaam eerst de rust geven.Na de zomervakantie wil ik het laten doen.Dan heb ik hopenlijk een paar normale cyclusmaanden achter de rug.
Woensdag is t zover.Hij gaat eruit en ik hoop dat al die hormonen snel uit mijn lichaam zijn zodat ik weer mezelf kan zijn.Want nu is het net of ik mezelf niet ben vaak......
Ik hoop dat er meer mensen reageren na het verwijderen van de mirena.Mij zul je zeker nog horen!!
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 09-01-2008 13:15

Hoi Astrid,

En? Hoe is het vandaag gegaan? Is de mirena er uit? En hoe voel je je?
Ik denk dat, als je toch zeker weet dat je niet nog meer kinderen wilt, die sterilisatie een mooie oplossing is. Eigenlijk wel schokkend dat je door de pil of mirena aan de antidepressiva kunt raken :( Ik vraag me af hoeveel vrouwen daar onterecht aan zitten? :?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 09-01-2008 15:05

Hoi hoi

De afspraak is verzet .Kan nu morgenvroeg om 9 uur terecht.Heb het meteen op mijn werk geregeld dat als t niet lekker gaat ,ik morgen gewoon thuis blijf.Lekker geregeld dus.Ik hoop dat het mee valt.Het plaatsen is me ook enorm meegevallen.Dus laten we hopen dat het morgen ook meevalt.Ik laat me morgen hier wel horen.
Ik denk dat er inderdaad veel vrouwen zijn die anti depressiva krijgen voor dit soort klachten.Er zijn maar weinig ( tot geen) huisartsen die weten dat deze klachten door de mirena veroorzaakt worden.
Ik merk t overigens ook aan mezelf.Als een vriendin/ kennis met dit soort klachten komt is het eerst wat ik vraag: "heb je soms ook een mirena" . :o
;-)

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 09-01-2008 23:38

Toch vind ik het raar dat huisartsen dat niet weten, of het zelfs ontkennen het staat gewoon in de bijsluiter. Toen ik de Mirena wilde laten verwijderen vanwege depressieve klachten, zocht de huisarts ook allerlei andere oorzaken (die er gewoon niet waren, de enige verandering in die maanden was de plaatsing van een nieuwe Mirena). Ze had deze klacht nog van geen enkele patiënt gehoord. Ik heb inmiddels een andere huisarts, eigenlijk moet ik ook nog een brief sturen naar mijn oude huisarts, dat ik sinds de verwijdering niet depressief meer ben.

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 10-01-2008 10:16

Jipieeee hij is eruit!! :D Ook het verwijderen was een makkie.Geen getrek,voelde even iets bewegen daar binnen in maar verder niets.Voel me nu al opgelucht eigenlijk.Heb het ook met mijn ha over de klachten gehad en ze zei dat het wel bekend was bij haar.Ze vond het overigens knap van me dat ik er zo lang mee gewacht had en toch door wou zetten.Ze vroeg trouwens of ik de mirena nog wilde zien toen ze het eruit haalde.Ik zei nee ,flikker dat onding maar in de vuilnisbak,wil er niks meer mee te maken hebben :evil:
Ze zag dat ik opgelucht was dat het eruit was en zei toen ik wegging "geniet ervan",ik moest er eigenlijk wel om lachen.
Heb nu wel een beetje buikpijn maar dat ben ik gewend.Had met de mirena ook haast altijd buikpijn.Nu maar even aankijken hoe t gaat verlopen,da's afwachten natuurlijk....Ik hou jullie op de hoogte!!!
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 10-01-2008 21:49

Gefeliciteerd! :D Fijn dat het zo gemakkelijk is gegaan, en dat je huisarts zo begripvol was. De buikpijn had ik ook, meer een wat kramperig gevoel. Tof dat je ons op de hoogte blijft houden :D
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 15-01-2008 21:32

Het is nu 6 dagen geleden dat de mirena verwijderd is.Ik had buikpijn de 1e 2 dagen zo ongeveer,maar is daarna verdwenen.Ik heb ook zaterdag en zondag licht gevloeid.Niets noemens waardig eigenlijk want ben dat wel gewend met de mirena.
Waar ik nu wel tegen aan loop is de spier klachten.Heb veel last van mijn linkerbovenbeen.Ook soms in mijn rechterbeen maar de linkse is soms echt een zeurderige pijn.Ook nog veel last van mijn linkerarm en de kaakpijn is ook weer terug.Vraag me af of dit alles met de mirena te maken heeft.Maar dat is afwachten denk ik.Heb wel eea zitten lezen over magnesium.Misschien dat ik dit van de week ga halen.Als aanvulling.Heb gelezen dat je daar een tekort van kan hebben en dat dit ook de klachten die ik nu heb ( en met de mirena had)kan veroorzaken.
Ben beetje chaggerijnig,vanmiddag op mijn werk nogal last van hartkloppingen.Hierdoor wordt je weer angstig en gaat je hart nog sneller tekeer.Zouden dit dan toch nog de verschijnselen van de mirena wezen...............
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 15-01-2008 21:45

Het kan nog wel even duren voordat alle verschijnselen helemaal weg zijn. Bij mij kwamen ze vlak voor de 1e menstruatie plotseling heviger terug, en dat was 2,5 week na verwijdering van de Mirena. Inmiddels heb ik mijn 2e cyclus gehad en ik voel me nu weer wat beter, maar vlak voor de tweede cyclus kreeg ik ook weer wat klachten (maar wel beduidend minder dan bij de 1e menstruatie). Soms zijn er enkele maanden voor nodig om je hormonen weer helemaal op orde te krijgen. Ik heb gemerkt dat ontspanning en afleiding je kunnen helpen :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie