slechte ervaring met Mirena

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
snoozzzzy
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-11-2008 10:32

slechte ervaring met Mirena

Bericht door snoozzzzy » 16-11-2008 10:41

Hey, hier even mijn verhaal over Mirena.Maar ik zeg er wel bij dat dit allemaal per persoon verschilt.
Ik heb op 12 juni 2008 een spiraal laten zetten door de huisarts( achteraf stom want dit moet je echt laten doen door gyn...)
Ik ben door een hel gegaan, het deed zoveel pijn en ik bloedde, dat was niet normaal.Voelde me erg slecht die dag.Maar had meteen het idee dat hij niet goed zat.
Maar ja, je denkt wel eens meer als vrouw :?
Veel pijn de dagen erna en steken in mijn re lies.
Met twee maanden geen lekker goevoel, zoals pijn in mijn buik, angst gevoelens en noem maar op, besloten om hem eruit te laten halen.
Dus naar de huisarts en vertelde dat hij de touwtjes niet kon vinden.
Naar de gyn en die zag tot zijn grote verbazing ook geen spiraal.Rontgen laten maken en de spiraal zat los in mijn buik.
Dat verklaarde alle pijn tijdens het zetten.
Hij had hem echter gewoon door de baarmoeder geduwd.
Dus de spiraal zat los in mijn buik en mijn baarmoeder was weer dicht.
3 weken later een laparaschopische operatie gehad en is hij via mijn buik verwijderd.
Nu 3.5 maand later nog steeds moe en wat buikpijn.
En nog steeds geen menstruatie.Wel al testen gedaan maar negatief en is ook onwaarschijnlijk dat ik zwanger zal zijn.
Ik vraag me wel af wanneer die menstruatie komt.
Ik heb hiervoor wel 4.5 maand bosrtvoeding gegeven.

jaz
Nieuweling
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-05-2008 15:35

Bericht door jaz » 18-11-2008 15:55

Wat een verhaal! Niet te geloven, dat de mirena door je baarmoederwand is gegaan. wat een pijn zul je gehad hebben. Gelukkig, dat de mirena nu verwijderd is. Wat een ellende. Hoop, dat je snel weer opknapt.
Ben zelf 7 weken van de mirena 'verlost', maar heb ook nog niet gemenstrueerd. Schijnt vaker voor te komen. Lees maar de berichtjes in de topic: na de verwijdering.
Veel sterkte, en ik hoop dat je snel weer opknapt.

Groetjes, Jaz

snoozzzzy
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-11-2008 10:32

Re: slechte ervaring met Mirena

Bericht door snoozzzzy » 27-11-2008 17:31

snoozzzzy schreef:Hey, hier even mijn verhaal over Mirena.Maar ik zeg er wel bij dat dit allemaal per persoon verschilt.
Ik heb op 12 juni 2008 een spiraal laten zetten door de huisarts( achteraf stom want dit moet je echt laten doen door gyn...)
Ik ben door een hel gegaan, het deed zoveel pijn en ik bloedde, dat was niet normaal.Voelde me erg slecht die dag.Maar had meteen het idee dat hij niet goed zat.
Maar ja, je denkt wel eens meer als vrouw :?
Veel pijn de dagen erna en steken in mijn re lies.
Met twee maanden geen lekker goevoel, zoals pijn in mijn buik, angst gevoelens en noem maar op, besloten om hem eruit te laten halen.
Dus naar de huisarts en vertelde dat hij de touwtjes niet kon vinden.
Naar de gyn en die zag tot zijn grote verbazing ook geen spiraal.Rontgen laten maken en de spiraal zat los in mijn buik.
Dat verklaarde alle pijn tijdens het zetten.
Hij had hem echter gewoon door de baarmoeder geduwd.
Dus de spiraal zat los in mijn buik en mijn baarmoeder was weer dicht.
3 weken later een laparaschopische operatie gehad en is hij via mijn buik verwijderd.
Nu 3.5 maand later nog steeds moe en wat buikpijn.
En nog steeds geen menstruatie.Wel al testen gedaan maar negatief en is ook onwaarschijnlijk dat ik zwanger zal zijn.
Ik vraag me wel af wanneer die menstruatie komt.
Ik heb hiervoor wel 4.5 maand bosrtvoeding gegeven.
Ik ben net terug van de gynocoloog.Niet zwanger gelukkig, maar wel tot de conclusie gekomen dat ik het POCS heb.
Niet achter te halen of dat door de spiraal komt.
Voor mij nooit geen spiraal meer.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 22-12-2008 00:08

Tjonge, Snoozzzzy... wat een ellende heb jij meegemaakt. Eigenlijk belachelijk dat huisartsen zo'n ding mogen plaatsen, ze kunnen niet eens controleren of hij goed zit dmv een echo.
Bedoelt je gyn met PCOS dat je cystes op je eierstokken hebt? Want die kunnen een gevolg van de Mirena zijn (12% van de mirena-gebruiksters ontwikkelt ze) en hopelijk nu ook weer verdwijnen?
Zelf heb ik ze ook gehad en op één grote na, die moest er uit gehaald worden, zijn ze allemaal weer verdwenen.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie