NOG zo'n verhaal....

Vertel hier je verhaal.
cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 12-02-2008 10:26

Ha die Claudia,

Geeft niks hoor, dat je ietsie later reageert! Ik verwacht ook niet meteen een reaktie. Je hebt het er druk genoeg mee!

Ik moet zeggen, dat ik me de afgelopen 4 dagen n stuk beter ben gaan voelen! Ook het lekkere lente-achtige weer werkt natuurlijk mee, maar het valt me op, dat ik n stuk minder neerslachtig ben! Ik blijf in mijn achterhoofd houden, dat het zo 'ineens' weer anders kan zijn, maar ik geniet van iedere dag dat ik me beter voel!

Wel heb ik nog dagelijks de druk achter mijn rechter-oog en de buikklachten zijn ook continu aanwezig, maarja....tijd heelt alles he.... :lol: ! Ik merk wel, dat ik me er beter bij voel wanneer ik het eten van brood weglaat en ook het gebruik van suiker tot een uiterst minimum beperk!!

Voordat ik zwanger raakte sllikte ik Neocon (anti-conceptiepil)! Vanaf mijn 14e had ik altijd Stediril 30 en na verloop van tijd merkte ik, dat deze niet voldoende meer werkte en kreeg ik dus Neocon voorgeschreven. Deze heb ik jarenlang geslikt. Voor en na mijn bevallingen dus! Uhm, over die postnatale depressie.....ik heb toen niks voorgeschreven gekregen...! Dit, omdat ik eigenlijk totaal niet in de gaten had, dat ik hieraan leed! Ik dacht dat het er allemaal bij hoorde! Achteraf gezien raar hoor, want ik merkte zelf wel dat ik de raarste gedachten en gevoelens had. Ik heb ook meerdere malen op het punt gestaan om mijn pasgeboren zoontje iets aan te doen. Heb ook mezelf meerdere malen behoorlijk toegetakeld ten tijde van... en mijn man had ook de gedachten dat het "er allemaal bij hoorde"! Totdat de kleine man ongeveer 1 jaar werd en ik me nog steeds niet lekker in mijn vel voelde. Maar ja, ik ben zo'n eigenwijs type en dacht "ik kom er zelf wel weer uit", zonder tussenkomst van de huisarts! Naderhand ben ik wel naar de huisarts gegaan en ben toen doorverwezen naar een maatschappelijk werker!

Toen ik voor de 2e keer zwanger raakte, ben ik gelukkig wel zo wijs geweest om langs de huisarts te gaan... Je begrijpt, dit wilde ik ECHT GEEN 2e keer meemaken!! Ik kreeg toen iets voorgeschreven (weet helaas de naam van het medicijn niet meer). Direkt na de bevalling moest ik beginnen met het innemen ervan en ik heb werkelijk NERGENS last van gehad!!! Ik heb zo ontzettend veel meer kunnen genieten van mijn kindje! Had ik dat maar eerder geweten :twisted: Maar ja....als we ALLES van tevoren weten he....dan was ik ook ZEKER nooit aan de mirena begonnen :roll: !!

Oh en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. De mirena is er nu 4 weken uit. Heb nog nooit zo naar mn menstruatie uitgekeken, maar ja, das niet zo gek natuurlijk. Ik ben al bijna 3 jaar niet meer ongesteld geweest....

Ik las je "update" en ben heeeeeel erg blij voor je, dat het al zoveel beter met je gaat!! Ga zo door he meissie, super :D !! Jouw goede berichten geven mij (en waarschijnlijk ook alle anderen) nieuwe moed!!!

groetjes,
Cynthia

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 16-02-2008 10:03

Cynthia, jjana heeft op Medications.com ook het Raynaud's syndroom genoemd als bijwerking, hetzelfde als jij hebt. Zij kreeg het dus na de Mirena. Ik vond ook een link naar een Amerikaanse support site:

Hier zijn de links:

Raynaud's support site

Medications.com (scrollen naar berichtje van jjana van 15 februari)

Enneh, graag gedaan hoor, ik hoop dat deze site veel vrouwen zal helpen om ze bewust te maken waar hun klachten vandaan kunnen komen. En om ze te helpen uit dit Mirena-dal te klimmen... :wink:

Ben je overigens al ongesteld geworden inmiddels? En zo ja, hoe ging het? Hoe voelde je je er bij?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 16-02-2008 16:54

He Claudia,

Allereerst wil ik je laten weten, dat ik het zo ontzettend lief van je vind, dat je steeds informeert hoe het met iedereen gaat en dat je 'op onderzoek' uitgaat, om div. links te vinden voor menigeen! Echt TOPPIE :P !!

Bedankt voor de links die je voor mij gevonden hebt, inzake het Raynaud Syndroom. Ik heb ze aandachtig doorgelezen en de site over Raynaud beschrijft PRECIES wat ik doormaak!! Het doet me zo goed om erkenning te vinden. Het is een aandoening die niet zo bekend is bij mensen en er bestaat een hoop onbegrip :twisted: , puur omdat niemand precies weet wat het inhoud! Zo ondervind ik er bijv. veel hinder van tijdens het werk en niet iedereen is even begripvol wanneer je bepaalde werkzaamheden niet kunt uitvoeren. Ik werk in de horeca en ik verga bijv. van de pijn wanneer ik glazen in het ijskoude water spoel of wanneer ik spullen uit de vriezer moet pakken enz.
Ik heb toch sterk het vermoeden, dat het bij mij met hormonen/mirena te maken heeft! De tijd zal het leren, want als mijn vermoeden inderdaad gegrond is, dan zouden de Raynaud-klachten met verloop van tijd moeten verminderen!

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Aanstaande maandag is het 5 weken geleden dat de mirena verwijderd werd! Het zou toch zo'n beetje tijd moeten zijn....toch? Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar een menstruatie... :roll: maar ja, wat wil je na 3 jaar niet gemenstrueerd te hebben! De meeste vrouwen hebben tijdens de mirena ontzettend gevloeid en ik nog geen dag!!

Ik hou je op de hoogte hoor!!

Hoop dat het met jou nog steeds zo goed gaat! Misschien is de 80 % al 90% geworden???

groetjes, Cynthia

Plaats reactie