Mirena uitgezakt?

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
cc
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-12-2011 14:53

Mirena uitgezakt?

Bericht door cc » 29-12-2011 15:04

Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier, 30 jaar, geen kinderen.
Na ruim 15 jaar de pil te hebben geslikt (Diane 35) heb ik gekozen voor de Mirena.

Afgelopen dinsdag laten plaatsen (nu dus 3 dagen geleden).
Plaatsen was iets pijnlijk (baarmoeder lag achterover gekanteld). Even een paar seconden gemene pijn.
Achteraf viel het ook wel weer mee; een gaatje vullen zonder verdoving bij de tandarts vind ik erger.

Daarna een paar uur buikpijn gehad, krampen, bij vlagen. Wat erger dan een normale menstruatie kramp.
Heb de dag rustig doorgebracht door lekker op de bank te liggen.

Savonds toen ik een plasje deed, voelde ikw at prikken toen ik toiletpapier gebruikte. Heb voorzichtig met mn vinger gevoeld en voelde wat scherps. Omdat het toch allemaal nog gevoelig was door al dat geroer, heb ik het maar zo gelaten. De volgende dag was mn mensturatie al een stuk minder maar bleef ik wat scherps voelen. Heb er een spiegeltje bij gepakt, en ja hoor, ik zag de draadjes dus gewoon zitten.

Ik heb de huisarts gebeld, en moet morgen even langskomen. Dan krijg ik een echo om te zien of hij nog op zn plek zit en worden de draadjes evt korter geknipt. Ze was best verbaasd omdat je de draadjes alleen zou moeten kunnen voelen als je diep naar binnen gaat. Bij mij zitten ze dus echt bij de ingang en dat kan niet de bedoeling zijn.

Kan hij dan zijn uitgezakt zonder dat ik dat gemerkt heb ?? aangezien mn baarmoeder gekanteld is, en hij er met wat moeite in ging, kan ie er toch niet zomaar uit ?? Ik heb de 2e dag gewoon yoga/pilates/buikspier oefeningen gedaan en daarna aan de grote schoonmaak in huis geweest me tknielen bukken, heb nog gefiets, stukje gelopen, en al die tijd heb ik helemaal niks gevoeld of pijn gehad. Als de mirena ergens in je vagina hangt, moe tje dat toch wel voelen, lijkt me ??
Ik las ook in de bijsluiter dat het uitstoten gepaard gaat met heftige buik en rug pijn. Ik heb wel wat krampjes gehad, maar zo erg vond ik het nou ook niet...

Ik vind het een beetje eng, want ik ben best bang dat ie dus wel is uitgezakt en dan moet het er op nieuw in (neem aan dat ik eerst nog een nieuwe moet bestellen, en dan weer menstruatie af moet wachten, etc).

Nog een andere vraag: ik ben nu dus ruim een week gestopt met de Diane. Die ben ik in beginsel gaan slikken omdat ik van mn puistjes af wilde. Tussendoor ben ik 1x naar microgynon gegaan en kreeg na 1 maand echt veel puistjes en vet haar weer. Ik denk dat ik er nu wel over heen gegroeid ben, maar heeft iemand anders nog ervaring met vet haar /huid na switch van diane naar mirena?

Bedankt voor het lezen van mijn (lange) verhaal, ik hoop dat iemand me kan helpen / geruststellen

groetjes

Carolien

cc
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-12-2011 14:53

Bericht door cc » 29-12-2011 15:20

Oh en dan heb ik eigenlijk nog een vraag:

Ik heb dinsdag 20 dec mijn laatste pil geslikt.
Zaterdag 24 dec heb ik seks gehad met mijn vriend (maar omdat ik er wel rekening mee wilde houden dat er iets mis kon gaan met met plaatsen, zijn we er toch maar mee opgehouden.

De dag erna (25 dec) werd ik ongesteld en 27e is de Mirena geplaatst.
Mocht hij toch uitgezakt zijn, kan ik dan alsnog zwanger worden van evt voorvocht?

Plaats reactie