Ik raad de 'Mirena' spiraal af, mijn verhaal.

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Rose19
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-02-2012 18:05

Ik raad de 'Mirena' spiraal af, mijn verhaal.

Bericht door Rose19 » 22-02-2012 18:22

Hé dames:)

ik wil graag mijn verhaal & ervaring vertellen aan jullie, over de mirena-spiraal.
Ik heb de mirena-spiraal nu ongeveer 9 maanden (geschat!).

Ik zat eerst aan de pil en toen aan de prikpil, maar ik liep altijd met veel hoofdpijn.
Toen overgestapt op de mirena-spiraal, voor mij was het eerst een voordeel, ik dacht: 'ik hoef me 3 jaar geen zorgen te maken', Super toch?.

In de 1ste 5 maanden ging het redelijk, geen bloedingen, af en toe weleens. Maar, verder vond ik het een goed anticonceptie-middel.
Daarna begon ik me steeds slechter te voelen, ik kampte met 'hoofdpijn' maar, niet zomaar een hoofdpijn,
het was zo heftig, ik kon geen eens werken als ik daar last van had, ik was mijn evenwicht ook erg vaak kwijt.
Ik voelde me echt beroerd maar, ik dacht het gaat vanzelf wel weer over.

2 maanden geleden had ik steken in mijn onderbuik, dat werd steeds heftiger, en toen heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt.
Bij de huisarts geweest en besproken dat ik die week erna een echo zou krijgen in het ziekenhuis.
Die week erna een echo gehad, moest ik 5 dagen wachten op de uitslag.
2 cystes op mijn linker eierstok van 6 cm grootte.

Er ging op dat moment zoveel in me om, het zijn vochtballonetjes maar, die kunnen ook knappen en dat is niet goed.
Maargoed, na 6 weken moest ik weer voor controle, ik had 3 nieuwe kleine follikels (beginnende cystes) op mijn linker eierstok.
Ik kreeg met de dag meer en hefterige hoofdpijn, dus 2 weken geleden besloten dat ik aanstaande maandag mijn mirena-spiraal laat verwijderen.
Er is mij van tevoren over de mirena geen goeie informatie gegeven.

Ik ben bang, heel erg bang! Ik dacht dat ik er op kon vertrouwen maar, nee.
Volgende week direct als mijn spiraal is verwijderd, krijg ik een implanon, (soort lucifers) in me arm.

Ik moet Maandag rustig aan doen.
Ik raad meiden & dames de mirena spiraal af, je gaat je er zo rot door voelen en je word depressief en vooral als je veel alleen bent is dat niet goed.
Reacties zijn altijd welkom!

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de spiraal? of de implanon?
Hoor het graag.

Groetjes Rose.

:)
Nu 9 maanden mijn mirena-spiraal, ik laat hem volgende week weghalen. Zoveel klachten gehad, en ik werd zo depressief.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 23-02-2012 08:51

Hallo Rose,

Volgens de Mirena-bijsluiter krijgt 12% van de gebruiksters last van cysten op de eierstokken. Daar ben jij er dus een van...

Mag ik vragen waarom je na de Mirena meteen weer voor een hormonaal anticonceptiemiddel kiest? Ben je niet bang dat je van de Implanon ook hoofdpijn krijgt? Als een spiraal je op zich goed bevallen is (behalve de hormonen), zou je ook eens kunnen kijken of een koperspiraal wat voor je is (zie bijvoorbeeld http//www.anticonceptie-online.nl/methoden.htm -> Intra-uterien -> Koperspiraaltjes)

Het verwijderen van de Mirena is doorgaans zo gepiept even hoesten terwijl de arts aan de touwtjes trekt en hij is eruit.

Sterkte!

Groetjes,
Mo

H1
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-11-2010 22:19

Hormoonvrije koperspiraal

Bericht door H1 » 06-05-2012 13:39

Tja, die eeuwige hormonen, he... Waarom inderdaad? Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik niet zal beginnen aan de koperspiraal zonder hormonen. Recent is inderdaad de T-Safe op de markt gebracht (geen hormonen, weinig bijwerkingen en zeer betrouwbaar), en ik wacht eigenlijk nog op verhalen van gebruiksters hiervan. Het inbrengen is even kiezen op elkaar, maar daarna ben je voor 10 jaar beschermd (dus het is geen dure anticonceptie), en nog zeer betrouwbaar ook. Op de website van T-Safe staat veel informatie, maar zijn er op dit forum nog ervaringen van gebruiksters van de T-Safe koperspiraal? Ik wacht af!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-05-2012 08:27

Hallo H1,

Had je deze reacties al gezien http//forum.viva.nl/forum/list_message/8366138

Groetjes,
Mo

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 11-06-2012 12:41

Hoe gaat het nu met je, nu je de implanon hebt laten plaatsen Rose?

Plaats reactie