Voorstellen en advies gevraagd..

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
MoniqueQuijs
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-03-2012 22:00

Voorstellen en advies gevraagd..

Bericht door MoniqueQuijs » 30-03-2012 22:28

Hallo allemaal, Mijn naam is Monique en ik ben nu 27 jaar. Na het krijgen van ons derde kindje in Maart 2010 heb ik besloten om een mirena spiraaltje te laten plaatsen. Plaatsen is goed gegaan niet erg veel pijn en de dagen erna wat lichte kramp gehad verder geen problemen. Het vloeien werd na twee weken minder en was dan ook erg blij. Maar na een maand of twee had ik last van buikpijn tijdens gemeenschap met mijn man en ook iedere keer bloedverlies dat soms wel vijf weken achter elkaar aanhield. Ik wilde hier niet mee blijven lopen dus ben terug gegaan naar de gyn. Ze hebben toen de bloedvaatjes dichtgemaakt die voor de bloedingen konden zorgen na de gemeenschap, deze behandeling vond ik overigens erg pijnlijk aangezien het apparaat vastgevroren leek te zitten!! Uiteindelijk begon in jan 2011 eindelijk alles normaler te gaan en mijn menstruatie werd steeds minder en had ook geen last meer van bloedingen tussendoor. In September 2011 voor de laatste keer ong geweest tot afgelopen week de vrijdag. Ik voelde me opeens heel erg slecht en kreeg krampen, zo slecht had ik me al heel erg lang niet meer gevoeld! Ik dacht zelfs dat ik misschien aan het bevallen was want de pijn was zo heftig dat ik moest puffen! Vervolgens verlies ik nu alweer een week helder rood bloed afgewisseld met oud bruin bloed, de krampen komen en gaan en ben me niet beter gaan voelen. Na het lezen van de berichten op deze site zijn me wel al een hele boel dingen die me opeens veel duidelijker geworden want ik heb ook heel erg veel last van stemmingswisselingen en pijn aan mijn rug. Nu vraag ik me af of er iets mis kan zijn met de spiraal na al die tijd? Misschien moet ik er toch aan denken om de spiraal te laten verwijderen..

Peetje
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-03-2012 13:33

Bericht door Peetje » 31-03-2012 10:29

Ik neem aan dat je je laatste kindje in maart 2010 kreeg? (Je schreef 2012 namelijk).
Ik denk dat het belangrijkst om naar je eigen lichaam en intuïtie te luisteren.
Vanuit mezelf bezien kan ik je eigenlijk maar een advies geven en dat is het spiraal laten verwijderen. Ik heb dezelfde krampen als die jij beschrijft gehad, vreselijk pijnlijk is dat hè. Ik heb ook een tijd gedacht dat er iets mis was met het spiraal en heb er ook een echo voor laten maken toen, maar alles was oké. Het kwam toen nog niet echt bij me op dat het ook mijn lichaam kon zijn die het gewoon simpelweg niet accepteerde. (Ik vind het nu achteraf steeds absurder worden dat ik mijn lichaam zo lang genegeerd heb eigenlijk, die krampen en pijnen waren soms echt niet te harden).
Mijn spiraaltje is er nu anderhalve week uit, lichamelijk gezien een enorme vooruitgang. Lang twijfel gehad, maar nu heel blij met de beslissing.
Dus ja.. als je het mij vraagt, ik zou het wel weten. Maar wat je natuurlijk ook kan doen is een echo laten maken, kijken of alles in orde is. Maar stel dat alles in orde is, geeft dat ook te denken!
Succes met je beslissing en hou ons op de hoogte!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 01-04-2012 21:27

Hoi Monique,

wat ontzettend vervelend dat je zoveel krampen hebt! Je klachten klinken voor ons allemaal herkenbaar. Mijn spiraaltje is er bijna vier weken uit en ik voel me veel beter. Toen het verwijderd werd kreeg de huisarts het niet meteen los. Het zat een klein stukje verkleefd. Dat lijkt me niet helemaal gezond. Maar het is jouw beslissing. Heel veel vrouwen doen het prima op het hormoonspiraaltje, maar wij allemaal niet. Ik werd dikker, minder energie, acne, depri en voor ik ongesteld moest worden zwol ik helemaal op. Ben blij dat 'ie eruit is. Vooralsnog voel ik me een stuk beter zonder.

Veel sterkte met de pijn en succes met je beslissing.

MoniqueQuijs
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-03-2012 22:00

Bericht door MoniqueQuijs » 02-04-2012 08:52

Ik heb mijn besluit al genomen en net de ha gebeld. Morgen gaat de spiraal eruit!! Nu nog nadenken welke anticonceptie ik nu ga gebruiken. Groetjes Monique

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 02-04-2012 16:14

Ik ben erg beneiuwd hoe het je vergaat na verwijdering. Houd je ons op de hoogte!

groetjes,
Suzanne

Plaats reactie