Goede ervaring met mirena

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Brigit
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-04-2012 09:27

Goede ervaring met mirena

Bericht door Brigit » 10-04-2012 09:43

Hallo allemaal,

Ik sta versteld van wat ik hier allemaal lees.
Ik heb straks een afspraak met de huisarts om voor de 4e keer de mirena te plaatsen (vervangen)
Ik heb ooit eens een ander spiraal gehad, voor ik kinderen kreeg, en dat was een ramp. 3 Maanden pijn en veel bloedverlies, dus heb hem na 3 mnd laten verwijderen.
Ik had intussen tijd iets gelezen over de mirena en het met de huisarts overlegd. Hij had toen nog niet veel ervaring met de mirena. Ik praat nu over zo,n 13 jaar geleden.
Na het plaatsen kreeg ik een echo controle en alles bleek goed te zijn. Ik vond het heerlijk, na een maand of 3 bleef mijn menstruatie weg en verder geen klachten.
Na anderhalf jaar heb ik de mirena laten verwijderen omdat we een kinderwens hadden. En tot mijn verbazing was ik 2 maanden later zwanger van mijn dochter.
Na de bevalling van mijn 2e kindje heeft de gyn. Na 6 weken opnieuw een mirena geplaatst. (na kinderen krijgen, is het ook minder pijnlijk)
NA 5 jaar vervangen en nu is het weer tijd voor vervanging.
Dit wordt dus mijn vierde. Ik vind het prettig, geen menstruatie meer. Scheelt een hoop maandverband :wink:

Na al die mindere ervaringen hier op het forum, wilde ik ook even laten weten dat het ook anders kan zijn.
Ken nog 2 vrouwen die een mirena hebben en ook zij hebben geen klachten maar alleen maar baat erbij. :D

Dus dames die het willen gaan proberen.....go for it!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 10-04-2012 22:37

Hoi Brigit,

Fijn dat jij een goede ervaring hebt met de Mirena. Ik was ook jaren tevreden maar terugkijkend is het met mijn gezondheid erg achteruit gegaan met de Mirena en ging ik me toch steeds slechter voelen. Het is als een aantal vrienden die een mediterraans restaurant bezoeken. De helft krijgt last van zijn darmen na het bezoek en de andere helft heeft nergens last van. Tja.
Zo is het ook met de Mirena denk ik. Dat betekent natuurlijk niet dat degene die er wel last van hebben zich aanstellen, en het betekent ook niet dat degene die geen last hebben liegen.
Het is gewoon een verschil tussen de een en de ander. Bij mij doen de hormonen in de pil of het spiraaltje niet veel goeds en ik vind het jammer dat ik hier niet wat beter voor gewaarschuwd was.

groeten,
Suzanne

Plaats reactie