Epileptische aanval

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Steffie12
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-04-2012 16:34

Epileptische aanval

Bericht door Steffie12 » 23-04-2012 16:44

Vorige week gebeurde het, midden in de nacht: een epileptische aanval. Ik maakte rare keelgeluiden en mijn man kreeg mij niet wakker. Om vijf uur ´s nachts stond de huisarts naast mijn bed. Het leek haar beter dat ik even naar het ziekenhuis ging. Ik ben daar twee dagen geweest. Ik weet nog maar heel weinig van het voorval af. In het ziekenhuis ben ik uitgebreid gecontroleerd. Gelukkig bleek de CT scan in orde te zijn. Op het EEG bleek wel dat ik een toeval had gehad. Het is op dit moment nog onduidelijk waardoor dit komt. Ik heb 26 mei een MRI scan, maar ik hoop eigenlijk dat daar niets uit komt. Ik denk zelf namelijk dat de Mirena spiraal dit veroorzaakt. Ik ben namelijk zo gezond als een vis (echtgenote en moeder van twee kleintjes) en van de een op de andere dag, lag ik in het ziekenhuis. Ik begrijp er nu nog niets van. Wat ik wel begrijp is dat de Mirena er aanstaande donderdag uitgaat. Ik wil er zeker van zijn dat de Mirena dit niet kan veroorzaken. Als er dan toch nog iets gebeurt, kunnen de medici verder zoeken en dan heb ik geen twijfels meer over de Mirena. Ik hoor graag of er meer vrouwen zijn die dit hebben meegemaakt.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 23-04-2012 18:31

Hoi Steffie,

Wat ontzettend naar om mee te maken! Ik weet niets van epileptische aanvallen als bijwerking van de Mirena, zelf geen last van gehad, maar ik vond wel deze post op Curezone, het Amerikaanse forum. Hopelijk is je engels een beetje goed, dan kun je er misschien wel wat uit halen. De Mirena verwijderen om zeker te zijn dat dat de oorzaak niet is, lijkt me wel een goed idee.

http://curezone.com/forums/am.asp?i=946825

Heel veel succes en sterkte de komende tijd!

groetjes,
Suzanne

iloontje-25
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-06-2012 12:56

eilepsie

Bericht door iloontje-25 » 05-06-2012 13:02

Ik heb al sinds 2005 epilepsie. sinds 2,5jaar heb ik de mirena maar heb het
idee dat ik sinds dien meer aanvallen heb als voor het plaatsen.
ik moet 21 juni naar de neuroloog. hoop dat hij mij meer kan vertellen

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 05-06-2012 13:36

Dát is vervelend. Ben benieuwd wat je neuroloog erover zegt, maar over het algemeen zijn de bijwerkingen nog maar mondjesmaat bekend in de medische wereld, zeker in relatie tot epilepsie. Ik las op curezone (een amerikaanse site mbt de Mirena) wel wat verhalen erover, dus het komt zeker wel voor. Mocht je zelf echt sterk het gevoel hebben dat je epilepsie er erger van wordt, is er natuurlijk maar 1 proef op de som en dat is de Mirena laten verwijderen, en kijken of het beter gaat. Ik wens je iig sterkte met je besluit. Ik weet als geen ander dat de Mirena ook zeker voordelen heeft.

Plaats reactie