Wanneer 1e menstruatie na verwijdering??

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 05-08-2008 14:42

Haihai,

Ik heb vanmorgen een test gedaan en blijkt dat ik niet zwanger ben!! :? :( Heel jammer eigenlijk want we hebben een kinderwens!
3 maanden zeg je? Poeh ja we hebben een kinderwens! en weet ook niet of ik ongesteld ga worden. Voel wel vaak zo maar het komt maar niet he...
Balen zeg!
Als ik volgende week nog niet ongesteld ben dan ga ik de dokter denk ik maar eens bellen want dan zijn we toch al meer dan 6 weken verder!!!

Hoop echt dat ik ongesteld ga worden! Hoop t echt!
Misschien ga ik die agnus cactus maar eens proberen! Hopen dat dat een beetje meegaat werken!

Wat een gedoe allemaal zeg! Met Mirena was niks, maar zonder ook niet! haha

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 05-08-2008 16:31

Hai,

Ten eerste ben ik opzoek gegaan naar agnus castus!!! NErgens te krijgen dat spul!!!!!! Niet te geloven! Het kruidenhuis misschien nog maar die is bij ons op dinsdag dicht! Morgen beter dan!

Als het goed is kan er ondanks dat ik niet ongesteld wordt nu toch wel een eisprong plaastvinden???
Ik heb van die ovulatietesten in huis maar heb even geen idee hoe ik moet kijken wanneer nu die eisprong gaat plaatsvinden!
Moet ik dan gewoon uitgaan dat ik normaal gesproken eind juli ongesteld had moeten worden en dan ong. 10 a 14 dagen daarna een eisprong zou kunnen plaatsvinden???
Of kan het zo zijn dat er helemaal geen eisprong nu plaatsvindt omdat alles nog zo in de war is?

Hoor het graag!

groetjes moi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 05-08-2008 18:24

Hoi Moi,

Het kan heel goed zijn dat je nog geen eisprong hebt gehad, en dat je lichaam langer tijd nodig heeft. Ongeveer 14 dagen na je eisprong wordt inderdaad je baarmoederslijmvlies afgestoten. Misschien heb je je eisprong al gehad, misschien ook niet, daar is nu nog geen peil op te trekken. Je zou zo'n ovulatietest kunnen doen, of bijvoorbeeld iedere ochtend je temperatuur op hetzelfde tijdstip (rectaal) opnemen en een curve daarvan bijhouden. Daarmee kun je ook vrij precies bepalen of je al dan niet een eisprong hebt. Het is wel wat omslachtig maar het bepaalt ook meteen een goed moment om gemeenschap te hebben wanneer je graag een kindje wilt :wink: Maar misschien kun je beter je eerste menstruatie afwachten, omdat dan je lichaam weer een begin heeft gemaakt met het reguleren van je hormonen, en daarna bepalen wanneer je een eisprong hebt.
Als de agnus castus niet tijdens zwangerschap mag, zou ik het ook niet gebruiken voorlopig, omdat je toch van plan bent om zwanger te worden. Het zou jammer zijn wanneer je de capsules gebruikt en op enig moment zwanger raakt (dan maak je je daar weer zorgen om :wink:) .

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 05-08-2008 19:35

Hoihoi,

Ja Claudia je hebt wel gelijk over die agus castus! Er staat overal dat je die niet mag hebben tijdens zwangerschap en daar ben ik toch uiteindelijk wel opuit he! :wink: Dus dat slaan me maar even over dan. Goed voor mezelf zorgen en hopen dat het goed gaat komen!

Maar als ik het goed begrijp is het wel mogenlijk dat er een eisprong komt zeg maar ondanks ik niet ongesteld wordt?? Snap dat heeeeel moeilijk is vast te stellen nu wanneer deze precies komt maar er is wel een kans dat ik gewoon een eisprong hebt??
Over die temperatuur methode die je zegt he snap ik 1 ding eigenlijk niet zo goed! Heb gelezen dat je temperatuur 0,3 tot 0,5 graden stijgt na je eisprong zeg maar!
Maar als je dan die eisprong al gehad heb ben je toch eigenlijk ook te laat om dat eitje nog te bevruchten zeg maar? Misschien een domme vraag hoor maar denk stel m toch! :wink:

Dankje!

groetjes moi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 05-08-2008 20:26

Hoi Moi,

Domme vragen bestaan niet hoor :wink: Als je een eisprong hebt word je volgens mij in de regel gewoon na ongeveer 14 dagen ongesteld, als je tenminste niet zwanger bent geraakt :wink: Je kunt ook zonder eisprong ongesteld worden, ben ik inmiddels achter via het internet :wink: Maar volgens mij word je dus altijd ongesteld nadat je een eisprong hebt gehad.
Hier heb ik nog twee interessante links voor je:
zwanger na mirena
femistyle
Het kan zijn dat je eisprong gewoon later is, en dat hij bijvoorbeeld nu of volgende week nog komt, en dat je pas daarna ongesteld wordt.... Dat is het nadeel van het stoppen met anticonceptie, je kunt misschien meteen zwanger raken maar meestal moet je nog even geduld hebben.Gynaecologen rekenen vaak een half jaar voor het herstel van je hormonale cyclus. Is hij dan nog niet normaal wordt er vaak iets voorgeschreven om het lichaam een handje te helpen. In mijn geval was dat dus Clomifeen (Clomid) om de eisprong op te wekken. Daarmee was ik de tweede maand na gebruik zwanger. Het geeft een iets hogere kans op een geboorteafwijking maar zowel mijn tweede als mijn derde kind zijn Clomid-babies en allebei zo gezond als een vis :wink:
Ik denk dus dat je gewoon nog even moet afwachten of je cyclus vlot weer op gang komt, en gebeurt dat niet dan kan je huisarts of gynaecoloog je wel op gang helpen!

Groetjes en succes :wink:

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 05-08-2008 20:59

Dankje Claudia, ook voor de links!
Ja denk ook dat ik gewoon geduld moet hebben! Moeilijk, moeilijk! Want ben niet zo'n geduldig mens hor! haha
Afwachten...

Verder ga ik wel mn temperatuur bijhouden en ook af en toe ovulatietest doen om te kijken of er een eisprong gaat plaatsvinden. snap dus dat er eerst een eisprong moet wezen en dan de ongesteldheid als je Niet zwanger bent dan! Ik dacht altijd een beetje andersom. In principe komt het op hetzelfde neer maar ik dacht je wordt ongesteld en dan na ongeveer 14 dagen erna komt je eisprong! Maar eerst eisprong en dan ongesteld worden ! Ja zo leer je nog eens wat hey! haha
Maar goed! Ik ga geduld opbrengen en verder aan de slag met temperatuur enz. Ben wel benieuwd!
We hebben gewoon een kinderwens! (ik heb uit mn huwelijk al 2 kindjes maar mn vriend en ik willen samen ook nog een kindje, dat zou ons gezinnetje compleet maken :D ).
In ieder geval erg bedankt voor alle info! Vindt het een super forum, echt! Ben veel wijzer geworden!

Groetjes moi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 05-08-2008 23:59

Heel graag gedaan :D :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 06-08-2008 09:04

Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het verlopen gaat! Of er een ongesteldheid komen gaat of een eisprong?
Denk dat het belangrijk is me er in ieder geval niet zo mee bezig te houden hey!

dankje

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 06-08-2008 22:31

Haihai,

Ben ik dan toch weer! :oops:
Zit eigenlijk met iets en misschien heeft iemand daar een verklaring voor:

Ik heb sinds 2 weken echt gevoel dat ik zwanger was! Is niet zo na het doen van de test! Maar wel alle klachten: elke dag buikpijn, misselijk, hele gevoelige borsten. Dacht dus ook dat de kans er in zat dat ik ongesteld moest gaan worden maar ook dat is nog steeds uitgebleven! Aan mn vaginale slijm was ook nog niks te zien ofzo! Dat wordt meestal toch wat donkerder 2 weken voor mn ongesteldheid!
Nu sinds gisteren en vandaag heb niet echt last meer van de klachten. Mn misselijkheid is over, zo goed als, ook mn borsten doen veel minder zeer en voel me dus weer iets beter. Wel wat last van mn onderrug! Maar goed dat is altijd al een gevoelige plek geweest!
Nu is mn vaginale slijm sinds gisteren dus ook donkerder aan het worden, geelachtig!

Mn vraag is eigenlijk of iemand weet hoe deze verandering kan zonder dat ik na de verwijdering van nu bijna 6 weken nog ongesteld geweest ben en zwangerschapstest negatief was???
Kan het zijn dat ik mn eisprong ofzo gehad heb en dat dan de klachten weer iets minder worden?? (tot de evt. ongesteldheid!)
Kan het zijn dat ik gewoon ongesteld moet gaan worden?? Maar dan zou je zeggen dat de klachten ook blijven zeg maar, toch??
Kan het zijn dat mn hormonen weer iets normaler aan het worden zijn en dus lichaam rustiger??? als dat zo is dan moet ik natuurlijk ook een keer ongesteld gaan worden??

het kan natuurlijk ook zijn dat ik er helemaal naast zit, ik denk ook maar wat hardop! Als iemand misschien een idee heeft hoor ik het graag!

alvast bedankt!

groetjes moi

moi
Ervaren Forumlid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-05-2008 10:53

Bericht door moi » 07-08-2008 09:24

Heeft iemand een idee??
Hoop t want vind het eigenlijk maar een beetje raar ook dat het zo verandert is van veel klachten naar bijna geen klachten meer maar nu wel geelachtig vaginaal slijm! Dus nog niet ongesteld geweest 6 weken na verwijdering en dinsdag was zwangerschapstest negatief!
(zie mijn vorige stukje voor duidelijke uitleg!)

Hoor het graag!
Dankje!

groetjes moi

Plaats reactie