Het kan toch niet waar zijn....

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Plaats reactie
Herna
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-10-2008 18:31

Het kan toch niet waar zijn....

Bericht door Herna » 05-10-2008 19:38

Al jáááren loop ik met vage klachten.
Bloedonderzoeken waar niets uitkomt,(lage)rugklachten,een fysio die tegen mij zegt: "Herna ik weet niet wat ik met je aan moet, ik weet het niet meer" ,depressieve periodes, huilbuien, moeilijk slapen, spierpijn, pijn in mijn benen, pijn in mijn heup en mijn botten, futloos en ook moe, moe, moe en nog eens moe.Maar ook: gezond eten, niet snoepen, maar toch aankomen, ga zo maar door.....

Omdat ik mijn gewicht niet onder controle kon krijgen en het sporten steeds moeilijker ging (voel me op dit moment net een oud omaatje) omdat ik niet meer herstelde na het sporten, ben ik op een voedingsdeskundige afgestapt, in de hoop dat zij me zou kunnen helpen.(de diëtiste die ik twee jaar geleden bezocht, vertelde mij bij het zien van mijn etenslijst, dat ik per week anderhalve kilo moest afvallen, ze stuurde me weer weg....u kan ik niet helpen) Gelijk in het eerste gesprek zag zij wat er aan de hand was... ik at veel te weinig.

Ik had voor mijzelf een eetschema gemaakt, al jaren geleden (als ik nu terug kijk zo`n 5 jaar geleden), omdat ik steeds aankwam, hoe weinig ik ook at en hoeveel ik ook sportte.
Om dus niet aan te komen moest ik steeds minder gaan eten. Nadat ik het advies van de voedingsdeskundige opgevolgd had en weer "normaal" was gaan eten kwam ik ruim 10 kilo aan in 3 maand, maar mijn botten deden geen pijn meer en mijn heupen werden ook minder pijnlijk.
Jullie denken nu allemaal:wat heeft dat met de Mirena te maken?!

Vier maal in de week sporten en gezond eten, niet snoepen en dan 10 kilo aankomen en je steeds slechter voelen, wat kan er dan aan de hand zijn?
De voedingsadviseuse weet het ook even niet meer, bij ons laatste gesprek (vrijdag j.l.) kregen we het toevallig over mijn spiraal.
Een Mirena dus!

Nu google ik wat vandaag naar de bijwerkingen en vind deze site! HET KAN TOCH NIET WAAR ZIJN....?! was mijn eerste reactie!

Vijf jaar geleden is de Mirena geplaatst, na een curretage en als ik nu goed alles overdenk is het gelijk al begonnen, na de plaatsing. Ik heb alle problemen eerst toebedeeld aan de drukke werkzaamheden en de stress die ik in die periode had, maar "de kwartjes zijn gevallen", vandaag.Hoe naief kon ik zijn om daar niet aan gedacht te hebben!
Gelukkig heb ik vrijdag direkt al een afspraak gemaakt voor het verwijderen van de spiraal, dat is dus al in werking gezet.
Ik voel me zó ziek, moe en futloos, niet goed in mijn vel en dan lees ik vandaag dat levonorgestrel zorgt voor de afbraak van serotonine, vandaar dat ik mij zo voel!

Hartelijk dank voor deze site, Claudia, ik begrijp dat jij de inspirator hiervoor bent en iedereen hartelijk dank, mijn ogen zijn open gegaan en we gaan voor een fantastisch herstel!(eerst dat gedrocht uit m`n lichaam en weer in balans komen)

annelies
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-10-2008 17:48

Bericht door annelies » 12-10-2008 19:54

hoi Herna

ik ben hier ook nieuw.
wat herkenbaar he als je al die verhalen leest
ik had dat vandaag ook hoor
ben er helemaal van slag van :cry:

mijn man heeft vandaag mijn spiraaltje verwijderd (we vonden het dood eng :oops: )
,misschien een beetje dom ,maar ik moest er
gewoon vanaf en kon niet meer tot morgen wachten.

is die van jou er al uit?

groetjes en sterkte
van annelies

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-10-2008 16:29

Hoi Herna,

Nu pas zie ik je bericht, sorry voor deze late reactie. Wat een ellende zeg... zelf kwam ik na mijn bevalling aan in plaats van dat mijn gewicht af nam, en dat terwijl ik ook borstvoeding gaf... niemand die toen aan de Mirena dacht. Je gaat toch denken dat je minstens een of andere stofwisselingsziekte moet hebben, of schildklierproblemen bijvoorbeeld. En dan komt er niks uit bloedonderzoeken.. En dan die psychische klachten en die pijn in je spieren/gewrichten die je er nog bij kreeg. Ik ben blij dat je nu de informatie hebt gevonden die je nodig had. Hou je ons op de hoogte van hoe het na verwijdering met je gaat? Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer de oude bent :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie