Is het allemaal WWAARR!!!!!!!!!!!!!

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
riekje
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-07-2008 12:54

Is het allemaal WWAARR!!!!!!!!!!!!!

Bericht door riekje » 22-07-2008 21:53

:shock: :shock: bESTE MIRENA LEDEN, IS HET ZO? Ik vraag me af of jullie het zelf zijn of jullie de schuld geven aan 'mirena spiraal' Ik wens jullie allen goed geluk. Riekje

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 22-07-2008 22:35

Hoi Riekje,

Het is niet alleen waar, het staat ook omschreven in de productomschrijving van Bayer/Schering dat je dit soort bijwerkingen kunt krijgen. Natuurlijk kunnen er andere factoren mee spelen, en valt niet alles op de Mirena af te schuiven, je moet wel reëel blijven. 80% van de vrouwen die de Mirena gebruikt lijkt geen of niet al te veel last te hebben van bijwerkingen. De 20% die ze wel heeft wordt echter vaak niet serieus genomen door hun arts of blijft aansukkelen met klachten die duidelijk door de Mirena kunnen zijn veroorzaakt. Overigens is het niet de eerste keer dat vrouwen zelf aangeven klachten te krijgen terwijl de medische wetenschap pas veel later erkent dat het middel echt problemen geeft. Waar het om gaat is dat artsen de klachten ook herkennen en erkennen, zodat er op tijd naar een alternatief kan worden gezocht.
Bedankt voor je goede wensen :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Re: Is het allemaal WWAARR!!!!!!!!!!!!!

Bericht door Anneke » 22-07-2008 23:26

riekje schreef::shock: :shock: bESTE MIRENA LEDEN, IS HET ZO? Ik vraag me af of jullie het zelf zijn of jullie de schuld geven aan 'mirena spiraal' Ik wens jullie allen goed geluk. Riekje
Hoi Riekje, het is niet de schuld willen geven aan Mirena. Er is duidelijk verband tussen de vele klachten en de hormoonspiraal. Vaak sukkelen deze vrouwen al jaren met hun gezondheid voordat dit eruit komt.Ik ben zelf nu een week Mirena-vrij en wat een verschil nu al, zowel psychisch als lichamelijk. Dat is geen toeval.Maar gelukkig zijn er ook zat vrouwen die wel goed functioneren met Mirena, en hopelijk vergaat het jou ook beter dan al die vrouwen die negatieve ervaringen hebben, want het gaat toch vaak om ernstige lichamelijke en psychische klachten.Bij mij heeft Mirena ongeveer anderhalf jaar prima gewerkt, weinig tot geen klachten, maar daarna is de ellende er langzaamaan ingeslopen.Ik ben van nature een opgewekt en energiek persoon die bergen kan verzetten en ik veranderde in een lusteloos, vermoeid persoon die blij was dat er weer een dag om was als ze savonds naar bed ging, dit vanwege alle geestelijke en lichamelijke kwalen. Ik zou je willen adviseren goed naar je lichaam te luisteren en als jij je prima bij de Mirena blijft voelen dan is dat toch geweldig? Groetjes Anneke.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 23-07-2008 09:27

Geloof me, ik heb jarenlang andere dingen proberen de schuld te geven, vandaar dat ik zelfs een 2e heb genomen na 5 jaar. Toen ik deze na 5 maanden weer liet verwijderen, knapte ik meteen op. Ik kan nu, ruim een jaar na verwijdering, toch echt maar één conclusie trekken de problemen werden door de Mirena veroorzaakt.

lina
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-11-2008 14:29

Bericht door lina » 19-11-2008 18:32

Hallo,

Wel voor mij is de Mirena ook niet geschikt en dat is dan door een dokter bevestigd!! Ik wou haar eerst niet geloven want op dat moment had ik nog geen negatieve verschijnselen hij zat er nog maar een week in!! Toen ik haar zei dat ik die had laten zetten zei ze me dat ik die er na max 1 jaar eruit ging laten doen, mijn lichaam ging daar negatief op reageren (ivm hormonen)! Een maand of twee later begon het, de ene infectie na de andere, maar mijn frank viel niet tot ik vandaag begon te googlen!!!!
Ben blij dat ik nu weet dat het daar aan ligt en dat het binnenkort allemaal voorbij is want ik kan het eerlijk gezegd psychologisch niet meer aan!!!

groetjes

lina

prinses-heidi
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-11-2008 15:27

Bericht door prinses-heidi » 29-11-2008 20:56

Hoi,

Ik wil ook nog even kwijt dat:
Ik heb de afgelopen zeven maanden gemerkt dat ik bij stress, zorgen, drukte e.d. de zaken veel moeilijker van me af kan zetten, veel eerder geiriteerd raak van iemand, snel op mijn teentjes getrapt voel, opvliegers, niet meer tot tien kan tellen, niet meer kan opbrengen om naar anderen te luisteren en alles veel moeilijker kan incasseren! En dit is wel te danken aan de spiraal. Doordat je hormoonspiegel heel anders ligt. Dus indirect komt het wel zeer zeker van de spiraal.

Hij is er nu uit en hoop dat mijn klachten zullen verdwijnen.

Groetjes Heidi.

olga
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-12-2008 10:34

Ik ben nieuw en blij dat ik dit lees!!

Bericht door olga » 04-12-2008 10:48

Hallo allemaal,
Wat ben ik blij dat ik dit lees. Heb sinds 2004 hyperventilatie en sinds 1 1/2 jaar angst/paniek aanvallen. Deze werden alleen maar erger. Had sinds begin 2006 mirena laten plaatsten en al die tijd tegen de huisarts gezegd dat de 'aanvallen' samen gingen met de menstruatie. Dit kon volgens hem niet. Heb ong. 2 maanden geleden de mirena laten verwijderen. Vlak daarna 2 hele heftige aanvallen gehad zo erg dat ik opgenomen wilde worden voor mijn eigen veiligheid. Nu wordt het minder. Moet ook wel zeggen dat ik een cursus volg om met de angst-paniek aanvallen om te gaan. Kan iemand mij zeggen hoelang de doemgedachten nog gaan duren voordat ze weggaan? Ik weet dat dit voor ieder anders is maar graag zou ik een richtlijn willen.

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 04-12-2008 13:08

Hoi Olga

O wat is dit toch erg die huisartsen. Mijn arts geloofde mij ook niet. Ik had ook vrij snel door dat het met de hormonen te maken had maar ik kreeg pillen voor die angsten.
Toen ik dit forum had ondekt heb ik gelijk het spiraaltje laten verwijderen. Het duurde bij mij vrij lang zeker 7 maanden dat ik steeds meer goede dagen achter elkaar had.
Ik was wel snel verlost van paniekaanvallen. Rond de eisprong heb ik nog weleens wat onrust in mijn hoofd en als ik ongesteld moet worden dan heb ik vaak een paar dagen daarvoor wat onrust in mijn lijf dan heb ik meestal 1 moeilijke nacht. Maar het gaat nu zoveel beter met me ben blij dat ik verlost ben van dat ding.
Voor iedereen is het inderdaad weer anders misschien ook bij jou je zegt dat het al minder wordt dus het gaat de goede kant op.
Ik wens je veel sterkte.

Groetjes Jacqueline

olga
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-12-2008 10:34

Bericht door olga » 04-12-2008 18:11

Hoi Jacqueline,
Dank je wel voor je reactie. Ik had echt het idee dat het allemaal aan mij lag. Tot ik vanmorgen deze site zag. Nogmaals bedankt.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 07-12-2008 02:04

Hoi Olga,

Wat jammer dat je huisarts je niet serieus nam toen je zelf het verband met je hormoonhuishouding legde. Na de verwijdering van mijn mirena, nu een jaar geleden, had ik alleen nog klachten vlak voor en tijdens mijn menstruatie. Geleidelijk aan werden deze klachten ook minder hevig en nu gaat het eigenlijk prima, met af en toe nog een dipje :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie