hormonenellende

Voor wie last heeft van andere soorten van hormonale anticonceptie.
Plaats reactie
MissLibra
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-01-2008 17:47

hormonenellende

Bericht door MissLibra » 24-01-2008 20:27

Hallo allemaal, ik ben misslibra en ben via het forum voor hormonale disbalans hier terecht gekomen.
Ik heb enkele jaren geleden voor 3 maanden de pil gebruikt, de lovette, de lichtste. Na 3 maanden had ik zo'n erge verstopping en winderigheid dat ik moest stoppen. Gek genoeg voelde ik me wel goed toen ik de pil gebruikte ondanks de erge darmproblemen,
Dus stoppen en hopen dat het overging... en dat deed het dus niet...tot op heden van vandaag leef ik met gestresste darmen. de verstopping is wel minder geworden maar die winderigheid gebleven. Ik heb probiotica geslikt, enzymen, Scdiet en vele nystatine kuren voor schimmels in de darmen en het ging toen iets rustiger.
Ik heb onlangs enkele keren een morning-after pil geslikt. Toen is de ellende weer opnieuw begonnen. Ik denk dus dat het levonogestrel is waar ik op reageer (beide bestandelen van de pillen). Weer nystatine kuren maar het helpt allemaal niks. Je zit er toch maar mooi mee. Durf af en toe het huis niet uit zo erg is het dan.
Nu heb ik me laten steriliseren dmv essure, het is nog maar aan 1 kant gelukt, ik ben nu in een hormonale crisis beland heb ik het idee...allemaal vage overgangsklachten en klachten die lijken op PTLS (post tubal ligation syndrome) waarschijnlijk heeft niemand hier iets van gehoord...ik voel me dan ook alleen op de wereld met dit probleem. Ik weet niet of het van de sterilisatie komt of de morning afterpillen...ik ga me laten onderzoeken door Dr. Therese Hertoghe in Brussel. Als er iemand op deze aardbol is die dit herkent reageer aub!!!! groetjes

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-01-2008 23:38

Hoi MissLibra,
Heel vervelend dat je die darmklachten hebt overgehouden aan die pillen :(
Van het Post Tubal Ligation Syndrome heb ik toevallig gehoord van een Canadese vriendin. Zij heeft veel moeite gehad om hier informatie over te vinden, maar dit is haar uiteindelijk wel gelukt. Zij denkt er over om een forum te starten voor vrouwen met dit probleem. Ik kan haar vragen om mij de informatie die zij hierover heeft toe te sturen? Mocht ze wel daadwerkelijk een forum starten dan zal dat in het Engels zijn. Ik zou je met haar in contact kunnen brengen zodat jullie de ervaringen kunnen vergelijken en delen. Laat me dat maar eventjes weten.
Ik ben benieuwd wat er uit jouw onderzoek bij Dr. Therese Hertoghe komt. Hou je ons daar ook van op de hoogte?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

MissLibra
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-01-2008 17:47

hormonenellende

Bericht door MissLibra » 25-01-2008 09:10

Hallo Claudia,

Dank je voor je reaktie. Als je vriendin een forum start wil ik daar graag mijnverhaal vertellen. Engels is geen probleem. Mocht je haar met mij in kontakt willen brengen dat is prima.
Ik moet de intake nog opsturen naar Dr. Hertoghe dus dat duurt nog wel een paar maandjes, ook vanwege de wachtlijst, maar zij is mijn laatste hoop...Ik hou je zeker op de hoogte!

Groetjes,
MissLibra

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 25-01-2008 09:46

MissLibra,

Hierbij een viertal links naar de site van mijn vriendin waar ze een aantal blogberichten heeft geschreven over de PTLS:
PTLS1
PTLS2 update
PTLS3
PTLS4
Via die site kun je ook met haar in contact komen :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

MissLibra
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-01-2008 17:47

hormonenellende

Bericht door MissLibra » 25-01-2008 11:25

dank je wel claudia...wat een verhalen erg herkenbaar allemaal! ben dus toch niet alleen op de wereld... :?

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 25-01-2008 15:37

Nee, zeker niet! Ik had er overigens ook nog nooit van gehoord totdat zij het aan me uitlegde. Ik hoop dat je er iets aan zult hebben :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie