3e keer Mirena en ineens klachten: ik word bitchy :-(

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Plaats reactie
tina
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-10-2009 22:37

3e keer Mirena en ineens klachten: ik word bitchy :-(

Bericht door tina » 14-10-2009 22:55

Ik was 10 jaar dolgelukkig met Mirena. Nooit meer ongesteld en geen noemenswaardige klachten. Ik merkte de afgelopen tijd dat de spiraal uitgewerkt raakte (wat hormonale klachten ineens, zoals dagenlang lichte bloedingen, gespannen en pijnlijke borsten, puistjes etc) en inderdaad, de tijd van spiraal nummer 2 zat erop (bleek zelfs al 3 maanden langer doorgegaan te zijn dan de 5 jaar die er voor staat).

Sinds 1,5 week heb ik nu de derde en ik word gek van mezelf. Het plaatsen viel mee, even doorbijten en wel pijnlijk daarna (een dag met veel pijnstillers en 2 kruiken doorgekomen) maar nu... ik heb het idee dat ik van een gezellig, optimistisch en lief mens een helse bitch begin te worden. Ik ben al dagen echt enorm chagerijnig en ik weet niet eens waarom. Ik snauw, ben humeurig, loop continue te zeuren en dat valt mezelf dus op laat staan mijn directe omgeving...

Lichamelijk gaat het wel goed alhoewel ik een opgezette/gespannen buik heb en soms momenten met buikpijn zoals je hebt tijdens je menstruatie. Ook heb ik last van mijn lenzen (droge ogen) maar geen idee of dat ook ergens mee te maken heeft. Ik kwam op deze site terecht en zag dat deze klachten blijkbaar vaker voorkomen. Maar ik snap niet dat dat pas bij Mirena nummer 3 gebeurt terwijl ik 10 jaar nergens last van heb gehad. Hebben jullie enig idee of hier een verklaring voor is en wat raden jullie me aan. Ik zie nergens namelijk dat mensen zo'n omslag hebben meegemaakt en ben erg benieuwd of er sprake is van opnieuw moeten wennen ofzo.
bedankt! Tina

Zonnebloem
Ervaren Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-07-2009 16:54

Bericht door Zonnebloem » 15-10-2009 18:29

Hoi Tina,

Ik herken het ook ! Ik heb 9 jaar de mirena gehad (5 jaar haalde ik niet eens!) en eigenlijk was ik toe aan een nieuwe, maar ik had veel vage klachten. Via via ben ik op dit forum terecht gekomen en er ging een wereld voor mij open. Uiteindelijk heb ik de mirena laten verwijderen en de tijd tot de eerste menstruatie veel moe geweest en veel buikpijn. Deze week de 2e menstruatie en het gaat al een stuk beter.
Ook vind ik mezelf veel minder down dan met de mirena en in het algemeen voel ik me echt veel beter. Mijn buik is minder opgezet / gespannen, ook een voordeel.
Mijn huisarts vond niet dat ik na 9 jaar "ineens" klachten kon hebben. Ik heb mijn eigen gevoel gevolgd en dat ding weg laten halen. Mijn man is ondertussen geholpen, voor mij geen hormoontjes meer ...

Plaats reactie