Nu Mirena eruit is

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Kettinkje
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-05-2010 19:29

Nu Mirena eruit is

Bericht door Kettinkje » 03-09-2010 17:22

Beste allemaal,

Een paar maanden geleden vertelde ik mijn verhaal. Het heeft nog even geduurd voordat ik de Mirena ook echt heb laten verwijderen, maar inmiddels is hij er ook al weer anderhalve maand uit.
De heftigheid van mijn stemmingswisselingen neemt duidelijk af. Ik val niet meer zo uit en ook mijn gedeprimeerdheid is niet meer zo "diep" zullen we maar zeggen.
Ik wilde dit toch ook nog even met jullie delen.
Er is nog geen half jaar voorbij (zolang begreep ik dat het kan duren voordat je lichaam echt ontwend is), maar als deze vooruitgang doorzet, kan het alleen maar beter worden.

Ik ben erg blij dat ik geprobeerd heb om de Mirena te verwijderen!

Groetjes
Kettinkje

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-09-2010 18:06

Fijn om te horen horen dat je al verbetering merkt D

Groetjes,
Mo

bezorgster
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-07-2010 19:57

Bericht door bezorgster » 19-09-2010 20:04

Ook ik kan het verschil merken. Ik heb ongeveer 5 weken geleden de mirena eruit laten halen.
Ben wel meteen aan de pil gegaan, maar dat was echt geen succes. Ik heb mij zo beroerd gevoeld, dat ik 2 weken geleden ook gestopt ben met de pil. Volgens de huisarts reageer ik op de hormonen die in de pil zitten te extreem. Dat heb ik 6 jaar geleden ook gehad, maar volgens de huisarts hoefde het niet weer terug te komen, maar ik merkte het met 1 week al, slecht slapen, heel hyper. Ben nu 2 weken er af en het is net alsof ik een ander mens ben geworden.
Veel rustiger en slaap weer lekker. Nu alleen op zoek naar een andere oplossing, ben aan het denken over de essuremethode.
Ik ben blij dat ik de stap heb gezet om de mirena er uit te halen en om weer te stoppen met de pil.

Aukje81
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-09-2010 22:20

Bericht door Aukje81 » 20-09-2010 22:42

Beste allemaal,

Ik heb ook al eens gepost onder 'een week na de verwijdering' ....
inmiddels is mijn mirena er 2,5 week uit. De eerste week had ik veel hoofdpijn, dat is wel zo'n beetje voorbij.
Stemmingswisselingen vallen bij mij vooralsnog wel mee geloof ik, maar daar had ik anders ook niet zoveel last van.
Heb wel erg last van mijn borsten gekregen, heel gevoelig en vreemd genoeg lijken ze ook gegroeid te zijn. Is er iemand die dat herkent????
Mijn vriend viel het zelfs op. Ik dacht juist dat ze kleiner zouden worden als je geen hormonen meer krijgt???? Ook heb ik nog wat last van mijn buik, beetje rommelig en stekend, en erg moe....Ik wacht momenteel op mijn menstruatie...., die zou - ik was had iedere maand wat bruinig verlies met de mirena - elke dag kunnen doorbreken....maar lees ook dat sommige meiden hier heel lang op moeten wachten....

Krijg graag een reactie!

Groetjes!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 21-09-2010 14:58

Hallo Aukje,

Klinkt toch inderdaad of de menstruatie eraan zit te komen...

Groetjes,
Mo

Plaats reactie