Mirena moet ik het wel of niet doen?

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
vwbabe84
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-12-2010 09:04

Mirena moet ik het wel of niet doen?

Bericht door vwbabe84 » 15-12-2010 09:18

Ik zal mijn eerst even voorstellen want ik ben nieuw hier. Mijn naam is jacquelien en ben nu bijna 27. Ik heb al 11 jaar dezelfde partner en wij willen om gezondheidsredenen en erfelijke factoren geen kinderen. Mijn partner durft niet onder het mes. Nu had ik voor het eerst van mijn leven een afspraak met een gaenocoloog om een sterilisatie aan te vragen en mijn heftige bloedingen te bespreken. Ik heb al vanaf mijn 13e heftige bloedingen en buikpijnen en bijn daarom ook al een paar keer van pil gewisseld. De gaenocoloog rade me aan vanwege mijn jonge leeftijd de mirena te nemen.
Nu heb ik op dit forum al wat ervaringen gelezen en zou graag nog wat tips krijgen.
Ik maak me bijvoorbeeld over de volgende dingen zorgen:
De touwtjes zijn die erg goed voelbaar ik heb een partner die vrij groot geschapen is en we hebben een erg actief sexleven en ben bang dat het erg voelbaar is.
Haarverlies: Ik lees dat dit regelmatig voor komt en ik heb haar tot over mijn billen waar ik al 14 jaar over doe om het zo lang te krijgen en te houden en heb erg dun haar dus kan me niet veroorlofen veel haar te verliezen.
Zijn er ook vrouwen die last hebben van gewichtsverlies ik ben erg tenger gebouwd van nature en volg een speciaal voedingspatroon om op gewicht te blijven en kan dus echt niet meer afvallen want ik weeg standaard maar 50 kilo.
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden ik moet in febr terug komen in het ziekenhuis om mijn beslissing te laten weten. Dus als mensen nog tips hebben hoor ik het graag. Want in het ziekenhuis wordt het als een geweldig middel gepresenteerd en ik lees op internet toch echt andere berichten.
Alvast erg bedankt ik ben blij met dit forum om ervaringen te lezen voordat ik deze beslissing maak.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 24-12-2010 15:26

Hallo vwbabe84,

Het valt eigenlijk niet te voorspellen of je van die dingen last zult krijgen. Je hebt waarschijnlijk nooit eerder een anticonceptiemiddel met alleen een progestageen gebruikt (de pil bevat oestrogeen en een progestageen), anders zou dat een indicatie kunnen zijn hoe je op de Mirena gaat reageren.

Doorgaans zijn de touwtjes niet voelbaar. Ze kunnen in het begin nog wat korter worden geknipt als je er last van hebt.

Groetjes,
Mo

vwbabe84
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-12-2010 09:04

Bericht door vwbabe84 » 25-02-2011 03:49

Ik heb de Mirena gisteren laten plaatsen en het was erg pijnlijk. Ze hebben me nog een uurtje in een kamer opgenomen omdat de pijn in mijn buik niet te houden was. Ik mocht geen pijnstilling nemen behalve paracetamol omdat ik astma heb en dat was geen succes. nu een dag later voel ik me een stuk beter en heb ik alleen nog een raar gevoel in mijn onderbuik. ben wel per direct minder gaan bloeden(de reden waarom hij gezet is). ik mag over 6 weken op controle of hij goed zit.
ik hoop dat ik er profijt van heb.

Plaats reactie