altijd onttrekkingsbloeding na verwijderen spiraal? update

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Kim
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-02-2011 21:01

altijd onttrekkingsbloeding na verwijderen spiraal? update

Bericht door Kim » 08-02-2011 21:18

Ik heb een vraagje. Ik heb morgen exact 2 weken geleden mijn spiraal laten verwijderen. De huisarts gaf aan dat ik binnen 2 tot 4 dagen een hevige onttrekkingsbloeding zou moeten krijgen. We zijn morgen 2 weken verder en ik heb nog geen druppel van iets gezien. Omdat ik een cyste heb (niet zo groot) en de pijn best heftig is met vlagen, twijfel ik of dit wel goed is. Kan iemand mij dat vertellen?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 08-02-2011 21:22

Hallo Kim,

Nee hoor, niet iedereen krijgt een onttrekkingsbloeding. Heb ik zelf na verwijdering ook niet gehad. Na 4,5 week werd ik gewoon ongesteld.
Ik hoop dat je snel van de pijn af bent, anders toch maar weer terug naar de huisarts...

Groetjes,
Mo

Kim
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-02-2011 21:01

Bericht door Kim » 08-02-2011 21:29

Gelukkig maar! Bedankt voor je snelle reactie! De huisarts gaf dus echt aan dat iedereen die krijgt.
Ga hem de volgende keer maar even vertellen dat hij dat maar even moet matigen in "het zou kunnen zijn dat.. :lol: "

sylvia2506
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-01-2011 12:52

Bericht door sylvia2506 » 11-02-2011 14:55

Hallo Kim.

Ik wil je nog even laten weten dat ik ook geen onttrekkingsbloeding heb gehad, ik werd na 3,5 week gewoon ongesteld.... Bij mij is de mirena eind december jl verwijderd.

Groetjes Sylvia...

Kim
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-02-2011 21:01

Bericht door Kim » 12-02-2011 10:29

Het gaat hier stukken beter. Nog wel flinke pijn van de cyste, af en toe rol ik even over de grond.
Maar qua spiraaltje. Afscheiding weg, pas mijn oude broeken weer, geen nare geurtjes meer, geen zweetlucht die ik zelf ruik, maar niemand anders, niet meer het gevoel dat ik dat ding voel zitten als ik de trap afspring...heerlijk!

Nu alleen die enorme vermoeidheid en de pijn van de cystes nog en ik ben blij. Ga maandag wel even de gyn bellen, want zit deze week al 4 weken thuis, omdat bij elke vorm vasn inspanning die pijn van de cyste terug is... (nu ook in mijn benen argh!!!)

Prulleke
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-02-2011 11:47

Bericht door Prulleke » 14-02-2011 11:56

Zoekend naar wat antwoorden kom ik op het forum terecht.
Ik heb dus wat je noemt een onttrekkingsbloeding.Ik heb de mirena 8 februari laten verwijderen na 1 jaar.Op donderdag begon ik een beetje te vloeien en vrijdag gingen de sluizen open.Poeh hé,met de grootste tampons + maandverband ben ik al 4 keer enorm doorgelekt.Het lijkt wel of ik net bevallen ben want er komen ook behoorlijke stolsels mee.
Ik lees nu gelukkig dat dit kan gebeuren,mijn arts (ik had een huisarts in opleiding) zei dat er waarschijnlijk helemaal geen bloeding zou zijn omdat bij het verwijderen niets te zien was,dua verwachtte ik ook niet echt veel.
Nou ja ik hoop dat het snel over is en ben wel gerust gesteld.

Ik denk dat alle rotzooi van het afgelopen jaar er nu toch echt uit moet :(

groetjes Prulleke

Plaats reactie