Zonder de mirena

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Gargamel
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-05-2011 15:10

Zonder de mirena

Bericht door Gargamel » 12-05-2011 13:09

Zonder slag of stoot heeft de arts de mirena verwijderd, nu bijna twee dagen geleden. Voor mijn gevoel verbazingwekkend dat dat zo gebeurde-maar misschien lag het hele gedoe wel aan mij vraag ik me nu af. Het heeft nauwelijks pijn gedaan. Misschien is het effect puur psychologisch, maar het voelde meteen alsof ik eindelijk weer rechtop kon lopen-alsof m'n lichaam al die tijd in een kramp had gestaan en zich nu weer kon ontspannen. Het schroeiplekje op m'n schouderblad voelt anders aan, minder heftig, en het lijkt wel alsof ik beter, dieper en ruimer kan ademhalen.

De eerste paar uur na verwijdering verloor ik nauwelijks bloed, daarna begon het een beetje op een "ouderwetse" menstruatie te lijken. Nog steeds geen of nauwelijks pijn. Daags erna dus mijn "gewone leven" opgepakt, heb in de tuin gewerkt, ben naar de stad geweest etc. Maar toen ik weer thuiskwam was ik zo wazig als wat (in mijn hoofd) en heb, naar ik nu besef, een hoogst eigenaardige mail verstuurd. Geheel onnadenkend mezelf en mijn partner zwaar geïrriteerd en prompt daarna getroffen door de meest vreselijke krampen en pijngolven in mijn onderbuik. Zo hevig heb ik het nooit eerder ervaren; het is wat ik mij voorstel bij weeën. (Heb nooit kinderen gebaard). Sindsdien doe ik bijna niets dan huilen, bij het minste of geringste (en soms zelfs zonder reden) barst ik in tranen uit en daarna wil ik wel onder een steen kruipen van schaamte. Het zullen de hormonen wel zijn...?!

Hoe dan ook, ik hoop dat dit snel voorbijgaat en dat de boel normaliseert. Momenteel staan al mijn emoties en denkpatronen op hun kop; verschrikkelijk! Maar als de mirena inderdaad deed wat ik denk dat het deed, dan is dit drama voor een goed doel en hopelijk tijdelijk. Maar pfff....

Als er weer iets verandert kom ik weer in de lucht enne, tips & trucs van harte welkom uiteraard!

Groeten,
Gargamel

Gargamel
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-05-2011 15:10

bloeddruk ook dalende

Bericht door Gargamel » 13-05-2011 13:39

Alvast een update: Gisteren voor het eerst een goede bloeddruk kunnen registreren: 125/94 en vandaag zelfs 117/77. Geen opgejaagd gevoel, niet meer opgefokt, geen hartkloppingen meer...zelfs de mist en de chaos in mijn hoofd begint op te klaren en de rust in mijn lijf en hoofd is aan het terugkeren. Dat wil dus ook zeggen dat ik me niet meer zo gruwelijk nerveus en angstig voel. Bij vlagen komt die onrust nog wel even voorbij, maar dat is niet meer dan een paar minuten. Wat een heerlijkheid!
:D
De rest van de "symptomen" hou ik ook in de gaten en laat het wel weer weten als daar verandering in komt. Maar alleen hier ben ik al dolgelukkig mee...

groeten,
Gargamel

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 14-05-2011 11:54

Fijn om te horen dat je al verbetering merkt! Het kan handig zijn om een dagboekje van je klachten bij te houden, samen met je cyclus. Vaak krijg je weer wat klachten terug tegen de tijd dat de menstruatie eraan komt. Maar daarna nemen ze gelukkig ook weer af.

Groetjes,
Mo

Gargamel
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-05-2011 15:10

Bericht door Gargamel » 15-05-2011 15:41

Hallo Mo,

Dank je voor je reactie! Ik ben nog steeds bezig om dit forum helemaal uit te pluizen en ik houd inderdaad al een dagboekje bij. Omdat er zoveel andere mogelijkheden zijn waar die klachten vandaan hadden kunnen komen heb ik besloten om voorlopig niets aan te passen aan mijn levensstijl, zodat er niet gezegd kan worden dat bijvoorbeeld de daling van mijn bloeddruk te danken is aan een zoutloos dieet of het stoppen met roken. Dat zal me ongetwijfeld weer ruzies met artsen op gaan leveren, maar dat kan me nu even niet boeien-ik wil de waarheid boven tafel. Als het inderdaad de mirena is die deze ernstige klachten veroorzaakt, dan moet dat bekend worden, al is het maar één op de duizend vrouwen die er last van heeft; er dient adequaat op gereageerd te worden. Vooralsnog lijkt het er in mijn geval op dat de mirena het nodige heeft veroorzaakt; dat zal de komende tijd nog verder moeten blijken. (Het gros van de vele klachten is nog wel aanwezig namelijk-al vind ik de resultaten die ik tot nu toe heb geregistreerd na verwijdering wel de meest belangrijke-voor mij althans.)

Ik wil nog wel even kwijt dat ik heel erg blij ben met jullie forum; voordat ik las dat ik niet de enige was met deze klachten voelde ik me zo onmachtig (tegenover de artsen die het wel zullen weten, nietwaar?) en twijfelde ik aan mijn geestestoestand (ben ik nu hysterisch en achterdochtig??) maar de wetenschap dat er wereldwijd zoveel vrouwen zijn met dezelfde ervaringen gaf me kracht om ondanks schaamte en angst-(wat als de artsen denken dat ik gek ben?) toch voet bij stuk te houden en de mirena eruit te laten halen. Ik voel me dan ook geroepen om mijn vorderingen bij te houden en te delen op dit forum en op die manier andere vrouwen in vergelijkbare situaties ook steun te bieden.

Heel erg bedankt voor het delen van ervaringen, kennis, tips & trucs, dit forum was voor mij een laatste strohalm dat voorkwam dat ik verdronk in de zee van hormonen. :wink:

Ik blijf het in elk geval volgen en als ik wat te delen heb dan zal ik dat zeker doen!

Groeten,
Gargamel

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 16-05-2011 08:47

Hoi Gargamel,

Ik zou je toch willen aanraden je gezondheid voorop te stellen. Het is heel moeilijk te bewijzen dat de Mirena dit allemaal veroorzaakt (hoewel er al steeds meer in de bijsluiter staat). Voor mijzelf is het duidelijk, maar het is moeilijk een ander daarvan te overtuigen. Dus als je andere veranderingen in je leefstijl kunt aanbrengen, zou ik dat zeker meteen doen.

Groetjes,
Mo

Gargamel
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-05-2011 15:10

Bericht door Gargamel » 17-05-2011 12:27

Hallo Mo,

Dank je voor je verstandige feedback. Naar mijn idee neem ik geen risico's met mijn gezondheid door geen zoutarm dieet te volgen omdat mijn bloeddruk tegenwoordig iets beneden het wenselijk gemiddelde ligt, maar je hebt wel gelijk in die zin dat ik dat beter eerst even kan bespreken met een arts. Dat zal ik deze week dan ook gaan doen.

Inmiddels heb ik op dit forum nog een verhaal gelezen waarin een arts alle verbeteringen afdeed als placebo-effect...Bizar, je zou toch denken dat een arts het e.e.a. serieus zou nemen, maar dat hoeft inderdaad niet te gebeuren blijkt maar weer. Ik reken dus maar niet op erkenning uit die hoek, dan kan het verder alleen nog maar meevallen...

Nogmaals bedankt,
Gargamel

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 29-09-2011 14:56

Hallo Gargamel,

Jammer dat ik geen posts meer kan vinden na mei 2011 op dit forum :cry:

Zou het wel erg interessant vinden om te lezen hoe het nu met je gaat? :wink:

Lieve groetjes, Diana

Plaats reactie