dringend antwoord gevraagd , vlak voor verwijdering

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

dringend antwoord gevraagd , vlak voor verwijdering

Bericht door anina » 18-05-2011 20:40

Volgende week vrijdag wil ik hem laten verwijderen, ivm klachten.
Grootste klacht veel aankomen, volgens mij vooral veel vocht vasthouden.
(Ik kwam nooit aan, 12 jaar stabiel gewicht, geen pil gebruikt, 3 kids gekregen.)
Ik voel me nu moe, akelig ,oud en een opgeblazen olifant.
Gaan die kilo's er wel weer af na verwijdering? Of is de schade blijvend? ik had geen eetbuien, maar mijn
normale gezonde eetpatroon. De mirena heb ik nu 1.5 jaar , de eerste twee maanden kwam ik 5 kilo aan, lijnen ,
lijnen en lijnen en nu zijn het er 8. Twee kleding maten groter van 38 naar 42 en ook dat zit niet meer fijn.
Hoe is het verloop na verwijdering? Ben eigenlijk best afhankelijk van mirena, door gebruik van bloedverdunners, andere opties zijn niet zonder risico voor mij.
Ik denk dat de artsen me zullen afraden om mirena te verwijderen, maar ik wil toch proberen door te zetten.
Veel gelezen hier, maar bijna geen berichten van vrouwen die snel weer op oude gewicht zijn.
Kom je weer op oude gewicht en hoelang duurt het?

Peppie
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04-12-2010 19:12

Bericht door Peppie » 20-05-2011 16:54

Hoi Anina,
Mijn mirena is er in maart uitgegaan en na mijn eerste enthousiasme gaat het nu wat minder. Dat wil zeggen.... de meeste klachten zijn nu wel weg: mijn humeur is wat stabieler en vrolijker, mijn huid ziet er weer redelijk normaal uit en ik geloof dat ik weer een redelijk normale cyclus begin te krijgen. Alleen mijn gewicht gaat nog niet naar beneden. Ik vind niet dat ik veel eet .. 's morgens een beschuitje met kaas, 's middags twee boterhammen, met kaas en magere vleeswaren en 's avonds normaal eten. Ik snoep niet maar lust op zijn tijd wel een glaasje wijn. Ik voel me minder opgeblazen, maar de kilo's vliegen er dus nog niet echt af.. :?
Ik ben wel nog steeds blij dat het ding eruit is, dus in dat opzicht kan ik je zeker aanraden de Mirena te laten verwijderen.

Groetjes en sterkte, Peppie

anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

Bericht door anina » 20-05-2011 19:21

Bedankt voor je eerlijke antwoord, mijn huisarts zegt dat het aankomen niet van de mirena kan komen,
omdat de vrouwen bij wie hij het spiraaltje verwijderde niet afgevallen zijn. Ik weet zeker dat het wel van de mirena moet komen en wil de kilo's niet nog verder op laten lopen, omdat het er dan nog lastiger af gaat en vind zijn argument niet eerlijk. Ook heb ik wel eens een plastablet genomen, ik was dan 5 kilo kwijt in 2 dagen en voelde me een stuk prettiger in mijn lijf. Volgens mijn huisarts raakt iedereen 5 kilo kwijt na het nemen van een plastablet, omdat het alle sluizen open zet, maar dat geloof ik niet. Na mijn bevallingen loosde ik mijn extra kilo's ook binnen een week op het toilet( zonder het nemen van een plastablet natuurlijk) en zat dan onder mijn oude gewicht, allemaal vocht. Hoop dat dit na vrijdag ook zo gaat, maar hou er rekening mee dat het niet gaat gebeuren. ( zou wel teleurstelling zijn)
Ik tel de dagen af en overtuig me zelf ervan ,dat ik me niet laat ompraten om het te houden.

anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

Bericht door anina » 26-05-2011 10:46

Inmiddels mirena laten verwijderen op woensdag ipv vrijdag omdat de afspraak op vrijdag door omstandigheden niet door kon gaan. De gyn nam mijn klachten wel serieus en waren bij hem bekend. De mirena was er zo uit , zonder dat ik er ook maar iets van gevoeld heb. Vanmorgen was ik al 1.5 kilo lichter en ik krijg mijn knokige extreem smalle enkels weer terug,
Yes, dit lijkt heel goed te gaan :D . Ben blij dat ik me hier goed ingelezen heb , want ik heb last van wazig zien met rechter oog, soort vliesjes. Maak me er nu geen zorgen om, omdat het vast met de hormonen te maken heeft. Ook vanmorgen alweer flink water geloosd, ben heel benieuwd !!! Zal vaker posten , zelf ook veel aan forum gehad, zeker huisartsen zijn nog niet goed op de hoogte :x

anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

Bericht door anina » 28-05-2011 14:27

Sinds gisteren een onttrekkingsbloeding.Net dacht ik nog ,het is goed te doen, tot dat ik een enorm stolsel verloor en daarna flink vloeien,
een kompleet bloedbad. Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gelezen, door de verhalen hier was ik voorbereid en heb ik op eigen initiatief mijn bloedverdunners preventief flink afgebouwd, anders zou ik nu helemaal leeg lopen. Nu stolt mijn bloed nog erg traag en moet ik oppassen dat het vloeien niet te gek wordt. Psychisch gaat het prima , ik zit lekker in mijn vel en ben ondanks deze ellende heel positief. Wel maak ik me zorgen om de maandelijkse bloedingen straks, wat ik dan moet gaan doen, want dit is natuurlijik
ook niet gezond voor mijn lijf!

anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

Bericht door anina » 30-05-2011 17:56

Vandaag weeg ik 3 kilo lichter dan woensdag ( dag 5 na de verwijdering).
In mijn omgeving ziet iedereen duidelijk verschil, mijn opgeblazen buik is weg, mijn
benen worden weer slank. Ik loop in een rokje en verbaas me over het snelle herstel
van mijn figuur, mijn humeur is top!
Het vloeien was zaterdag even een uurtje behoorlijk heftig, maar dat gaat nu een stuk beter.
( wel intussen zo'n 8 stolsels ter grote van pingpongbal verloren )

anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

Bericht door anina » 03-06-2011 13:39

Nu even een dipje, moe, best veel bloed verloren. Onttrekkingsbloeding is nog steeds niet over, wordt wel iets minder, de ijzer en vit b tabletten maar eens weer uit de kast gehaald.
Met de kilo's gaat het goed , 3.5 kilo lichter dan op de dag van verwijdering. Nog 4.5 kilo te gaan! Wat er in ruim een jaar is aangekomen, zal er ook wel niet in een maandje af zijn.

Gargamel
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-05-2011 15:10

Bericht door Gargamel » 22-06-2011 17:16

Hoi Anina,

Hoe gaat het nu met je? Zet het herstel een beetje door? Ik hoop dat het elke dag een beetje beter met je gaat...

Liefs,
Gargamel

Vicky
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-06-2011 19:09

Bericht door Vicky » 23-06-2011 07:59

Nu ik dit allemaal zo lees, bel ik vandaag nog naar de gyn en laat ik dat spul eruit halen, bye bye opgezette buik. Woehoe laat de zomer dan maar komen :lol:
Zo blij dat ik deze sit ben tegengekomen. Eigenlijk zouden deze posts eens moeten gebundeld worden zodat ze aan de gyne's kunnen gegeven worden die beweren dat er niks mis is met die spiraal

anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

Bericht door anina » 23-06-2011 13:31

Het gaat hier prima Gargamel! Met jou? Ben je door je dip?
Wacht op eerste ongi na verwijderen, heb nog niet het gevoel dat het er aan zit te komen, ben benieuwd hoe heftig dat gaat worden, vrees het ergste met die bloedverdunners. En wat moet ik dan...? Nog even niet aan denken.

Nu 4 weken na verwijdering zijn er 5 kilo's af en is de dikke buik weg, de onttrekkingsbloeding heeft 2 weken geduurd.
Mijn benen worden strakker en weer gewoon zoals ik ze altijd had.
Nog 3 kilo te gaan, maar ik voel me zo prima.
Ik heb veel meer energie en kan de wereld weer aan.
Wel besef ik nu hoe "ver ik weg"" was en hoe opgebrand en ongelukkig vervreemd van mijn eigen lijf.
De ene dag gaat beter dan de andere, heb nog wel eens een hangdag, maar kan daarna weer in korte tijd veel doen.(
dat wilde namelijk niet meer) Ik was zoooo traag geworden, precies zoals ik omschreef een zwangere ,hoogbejaarde olifant.

Vicky , sterkte bij je evt verwijdering en daarna, ik hoop dat het bij jou ook zo snel gaat, maar hou er rekening mee, dat het langer kan duren!

Mijn gyn was wel bekend met de klachten, maar ik had strijd met de huisarts, die wilde er niet aan
en zonder verwijzing kon ik niet terug naar de gyn die nb de mirena geplaatst had! Ik merkte duidelijk aan de huisarts dat hij mij een zeur vond, gelukkig ben ik behoorlijk assertief op medisch gebied. Maar kennelijk is de informatie bij medici nog steeds niet toereikend en lopen er vast nog veel vrouwen met niet onderkend mirena-leed rond.

Plaats reactie