Anderhalve maand na verwijdering

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Yonne
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 08-07-2011 13:00

Anderhalve maand na verwijdering

Bericht door Yonne » 01-09-2011 12:32

Hee allemaal,

Ik ben nu 1,5 maand 'mirena vrij'. Na enorm veel klachten, en niet gehoord te worden bij de dokter, heb ik m laten verwijderen nadat ik erover gedroomd had dat die eruit moest. Ik was zwaaar depressief, liep bij de psycholoog dacht dat het aan de scheiding van mn ouders lag (wat al 14 jaar geleden is) wilde t uitmaken met mn vriendje, had er zelf echt extreem geen zin meer in, maar kon niet uitleggen waaraan het lag. De klachten die ik had waren, hartkloppingen, zweethanden, zware acne (nog nooit last van gehad, zelfs niet hartje pubertijd), extreme vermoeidheid( ik dacht dat het aan de stress lag van afstuderen, thuissituatie niet geweldig, maar ok) 'aura' zien (dat was op het laatste, het leek dan net alsof ik te lang in een flits van een camera had gekeken en ik zag overal die 'afdrukken' de hele tijd) oorsuize, 'brain fog' (het leek echt alsof ik watten in mn hoofd had), vergeetachtigheid, wazig zien, migraine en dus echt extreme depressie. Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet aan de antidepressiva ben gegaan (mijn psycholoog raadde dit gelukkig af) omdat ik anders nooit had geweten wat er aan de hand was. Nu 1,5 maand na verwijdering voel ik me 10 x beter! Ik heb nog wel rond mijn eisprong en voor mn menstruatie dat de klachten terugkomen, nu ook weer. Dan denk ik echt HUH wat is er aan de hand, zou t toch niet aan de mirena hebben gelegen!? Maar ik weet zeker dat het dat wel is, hiervoor had ik nooit zulke rare en enge klachten vooral (vooral de depressie!!). Nadat ie verwijdert was voelde ik me even gewoon weer normaal, maar heb ik wel 5 dagen knallende koppijn gehad. M'n menstruatie kwam niet zo makkelijk op gang, maar anderhalve week geleden was ik het dan, en het was een ENORME opluchting!Voelde zo goed! Nu ben ik weer richting mn eisprong aan t gaan (denk ik) en voel ik me weer een beetje blugh. NIet zo erg als met de mirena. De klachten zijn dus minder maar gaan met ups en downs. Zo intens slecht als met de mirena heb ik me gelukkig niet meer gevoeld!Ik hoop echt dat met elke menstruatie de klachten afnemen. Nadat de mirena verwijderd was kreeg ik ook nog wel erge last op mn borst, en voor mn periode heb ik ook extreem pijnlijke borsten, ik dacht eerst dat ik zwanger was (hoewel dat dan echt een wonder zou zijn) maar dat bleken dus ook de hormonen. Al met al gaat het dus beter, maar er zijn ook wat klachten bijgekomen. Ik weet zeker dat het door de mirena komt en dat mijn lichaam totaaaal in de war is. Ik gebruik nu monnikspeper en teunisbloemolie en calcium en ik geloof dat vooral de monnikspeper helpt. Ben benieuwd hoe t anderen is vergaan en ik blijf schrijven! Lieve vrouwen, blijf je informeren, zoek op het internet, veel engelstalige sites hebben mij ook geholpen, je bent niet gek het is echt dat klte ding!!

Ik heb as dinsdag een afspraak bij de dokter om mn hormonen te laten testen ( ik had dit eigenlijk ook meteen na verwijdering moeten doen, voor een goede 0 meting natuurlijk, maar daar stond mn hoofd even niet naar;)). Ben benieuwd!

Oow ja 1, wel bang voor de 'mirena crash', ik had er 15 dagen na verwijdering erg last van, huilde om niets en was weer depri,en t schijnt dat dat na 3 maanden ook weer kan gebeuren.. iemand hier ervaringen mee?

Oow ja 2,Ik heb 3 jaar geleden een keer de morning afterpil genomen en heb me toen ook EXTREEM slecht gevoeld, eigenlijk zoals met de mirena, ik kwam er nu achter dat levogostron (het synthetisch hormoon uit de mirena) ook in de morning after pil zit... iemand ook zoiets meegemaakt??

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 05-10-2011 09:36

Hoi Yonne,

Benieuwd of het inmiddels al wat beter met je gaat en/of je jezelf hebt teruggevonden en/of het toch moeizaam gaat :?:

Daarbij probeer ik wat leven te blazen in deze site. Het is toch zonde dat er zo weinig reacties komen terwijl er zoveel vrouwen met precies dezelfde klachten rondlopen :shock:

Ik vind het prima werk van de initiatiefneemster van dit forum maar het kan wel wat herrie gebruiken. Dus graag berichtje hoe het met je gaat :D

Ikzelf ben inmiddels een week bevrijd en voel me stukken beter. Daarbij nog wel klachten maar niet meer zo intens als met de spiraal :twisted:

Groetjes, Diana

Yonne
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 08-07-2011 13:00

Bericht door Yonne » 05-10-2011 17:19

He DIana!

Ja wat een goed idee om de site weer wat leven in te blazen, heel zonde dat er zo weinig mee wordt gedaan terwijl het inderdaad zoooo een rotding is!
Ben blij dat t al beter met je gaat, en dat al na een week heerlijk!
Met mij gaat t steeeds beter! Ik voel me inderdaad weer meer mezelf, heb in ieder geval weer energie en hoef geen middagslaapjes meer te doen of een hele dag op bed te liggen!Super fijn!
Wat ik wel echt heb is de week voor mn menstruatie hele pijnlijke borsten acne en voel ik me weer depri. Ik had dat voro de mirena niet echt, dus k hoop dat dat ook niet wegtrekt. Heel sosm heb ik het ook rond mn eisprong (ik ben mn humeur etc maar gaan bijhouden en kan nu echt zeggen dat het samenhangt met mn cyclus, wat soms wel een fijn idee is!).
Helaas heb ik dus nog wel echt last van acne en ik ben 24!Ik heb dit nog nooit gehad zelfs niet toen ik midden in de puberteit zat!
Zou wel fijn zijn als dat ook ophout, alhoewel het minder wordt!
Ik ben ook een stuk relaxter, schijnbaar omdat dat stress hormoon dus niet meer wordt aangemaakt!

Ik wens je het allerbeste en laat me weten hoe het gaat!

Groetjes,

Yonne

Plaats reactie