Zware psych-klachten

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Zware psych-klachten

Bericht door Wipkip » 19-09-2011 09:26

Begin mei heb ik een spiraal laten plaatsen, van te voren heb ik hier redelijk uitgebreid onderzoek naar gedaan, diverse bijwerkingen waren mij dan ook bekend.

Al in de eerste week (!) had ik een huilbui na seks met mijn vriend te hebben gehad, in de weken daarop had ik daar af en toe weer last van. De tweede maand was ik zeer down. Maar nu ben ik al bijna 3 weken zeer depressief: huilbuien, geen eetlust, paniekaanvallen, hyperventileren, etc. Ik maak me druk om de gekste dingen en maak mezelf vervolgens helemaal gek hiermee.

Ik schrik echt heel erg hiervan, van de pil werd ik (achteraf gezien, vergeleken hiermee) lichtelijk depri, ik heb voor een ander voorbehoedsmiddel dan de pil gekozen omdat ik dat niet meer wilde. Mijn vraag is: zijn deze bijwerkingen die ik ervaar bekend/normaal, of ben ik gewoon gek aan het worden?
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Renaat
Ervaren Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-09-2011 22:42

Bericht door Renaat » 19-09-2011 22:22

Hoi Lieke,

Het is uiteraard niet aan mij om te zeggen of je gek bent geworden.
Ik weet alleen te vertellen dat dit ook met regelmaat mijn gedachten gang is.
Zwaarmoedig en doemdenkend..futloos en je afvragen of het allemaal wel zin heeft,....zwaar denkend en daarbij weten dat je zo denkt en ook graag anders wil voelen..maar het raakt je niet...de zon...de lach...de lol...de ontspanning...zwaar zwaar zwaar...en waarom???? Weet jij het??
Ik niet...misschien zijn we beide wel gek geworden?

Ik heb mijn Mirena nu 1,5 en bij mij wordt het met de maand erger...waarschijnlijk ook om dat ik in een wat lastige situatie zit maar zeker niet ongelukkig hoef te zijn..

Dus...ik ga morgen naar de huisarts....ik denk dat Mirena mijn lijf gaat verlaten want alleen dan weet je het zelf echt zeker..niemand hier kan je het antwoord geven wat het voor jou duidelijk gaat maken dat het aan het spiraaltje ligt en niet aan jou...
Maar..al zou het 50/50 zijn...wat zou je daarmee doen?

Sterkte hiermee!
Groetjes,
Renaat

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 20-09-2011 07:49

Gisteravond had ik last van een enorme stemmingswisseling heel vrolijk. Ik was heel blij, ik dacht dat het voorbij was! Maar daarnet werd ik wakker na een onrustige dag en begon het weer van voren af aan Stress! Paniek! Behoefte om te huilen! Ik ga zo ook maar even de dokter bellen om het eruit te laten halen..
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Renaat
Ervaren Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-09-2011 22:42

Bericht door Renaat » 20-09-2011 15:56

Vanmorgen naar de huisarts geweest. Ze gaf direct toe dat er soms deze klachten zijn met de mirena. Helaas was het touwtje verdwenen dus richting de gyn. daar is een wachttijd van 4 weken. De huisarts vertelde me dat ze vaak wel een plekje vinden voor deze vlugge ingreep en vooral gezien de klachten. Mocht ik niet snel terecht kunnen dan zou zij zelf ff helpen en aangeven dat ik snel geholpen moest worden.

Zelfs het afspraken bureau van de afd. gynaecologie herkende het probleem en heeft een plekje weten te vinden voor morgen middag.
Zo zie je maar...veel twijfels hier op internet maar gezien de haast dat een arts reageert, zegt het wel weer genoeg..

Eruit halen dus...als je net zo last heb als de dames hier..

Succes

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 26-09-2011 09:06

De dokter wil hem er niet uithalen, hij wil dat ik eerst ga praten met een psycholoog. Dat heb ik dus gedaan, maar de huilbuien en het gevoel van hopeloosheid blijven. Jouw berichtje ga ik zo even uitprinten en morgen na mijn volgende consult aan de dokter laten zien. Mijn touwtjes kan ik gewoon voelen, dus hopelijk heb ik er niet zoveel problemen mee als jij qua verwijdering.
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 26-09-2011 17:09

Hier nog eentje die gek aan het worden is en vandaag de Mirena heeft laten verwijderen nadat ie in mei 2011 geplaatst is. :evil:

Had me al voorgenomen niet weg te gaan voordat de huisarts het ding verwijderd zou hebben. Maar hij gaf geen enkel commentaar en haalde het meteen eruit :lol:

Nu kijken of het helpen gaat de komende maanden. Eerst alle hormonen weer rustig krijgen :oops:

Het is jouw lijf Lieke, dus laat je niet gek maken; niet de huisarts bepaalt of dat ding blijft zitten maar JIJ :P

Succes met het vervolg! Groetjes, Diaan

Plaats reactie