Spiraaltje eruit, andere anticonseptiemiddelen erin

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Re: 1 week na Mirena

Bericht door lady d. » 04-10-2011 13:44

Wipkip schreef:
Wipkip klinkt leuker (is een kip die druk en op en neer wipt, voordat je wat anders denkt hihi).
:) Ik vond m'n naam toch iets teveel op mijn eigen naam lijken, dus ik dacht ik verander hem. Maar Wipkip is inderdaad veel leuker, dus bij deze :D
:lol: :lol: :lol:

Lieve kip :wink:

Je kunt uiteraard één of half Oxazepammetje nemen om een keertje een goede nacht te hebben. Dus voor het slapen gaan.

Misschien dat één goede nacht je voldoende rust geeft om overdag daar profijt van te hebben. Zou het gewoon eerst proberen met een halfje en kijken of het scheelt. Overdag zou ik van die dingen afblijven zolang het niet nodig is; ze kunnen je reactievermogen e.d. beïnvloeden 8)

En ik weet dat je het forum gebruikt als dagboek. Zo moet je mijn aanvulling ook lezen; als je er wat mee kunt is het meegenomen, doe je er niks mee ook goed :!:

Greetz, Diana (iedereen mag mijn naam hier lezen en iedereen maakt zijn keus of zij wel of niet anoniem wil blijven) :P

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Re: 1 week na Mirena

Bericht door Wipkip » 04-10-2011 14:03

Je kunt uiteraard één of half Oxazepammetje nemen om een keertje een goede nacht te hebben. Dus voor het slapen gaan.
Ja toch? Zat eraan inderdaad aan te denken om het zo te doen. Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom :) Graag zelfs!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

charissa21st
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-03-2011 18:28

Bericht door charissa21st » 05-10-2011 00:38

Hoi lieve meiden.

ten eerste wens ik jullie allemaal sterkte toe met jullie gezondheid en ten tweede heb ik het spiraaltje maandag laten verwijderen en ik voelde me gelijk stukken lichter. De hoofdpijnen zijn weg en de steken in mijn rug ook en alle andere klachten zoals: droge huid, hoofdhuid, stemmingswisselingen, overgevoeligheid, sexdrang en moeheid.

Ik voel me echt genezen! Mijn lichaam accepteerde de hormonen niet of het was een verkeerde dosis. Ik weet niet wat de echte reden is waarom het niet werkte, maar ik ben echt blij dat het ding uit mijn lichaam is!

Ik hoop alleen nog dat mijn gewicht weer normaal wordt.

Met vriendelijke groet,

Charissa
If it can 't kill you, it makes you stronger

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 05-10-2011 06:58

charissa21st schreef: Ik weet niet wat de echte reden is waarom het niet werkte, maar ik ben echt blij dat het ding uit mijn lichaam is!
Zoals wij allemaal hier op het forum blijkbaar. :P

Ik heb nog een ander berichtje gepost bij je 1e voorstelling. :D

Gezellig dat je hier aanwezig bent; ook al is de reden van ieders aanwezigheid hiero heel vervelend. We moeten er toch door heen, dus dan maar het beste er van maken :P

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 05-10-2011 08:27

hey charissa,

Fijn dat ie er uit is! Hopen dat die troep gauw uit je systeem is! )

Ik heb gisteren een slechtere dag gehad, met veel stress in mijn hoofd, later op de avond was dit gelukkig weg. Ik heb redelijk geslapen, zonder de oxazepam, maa met slaappil! Maar vanochtend voelde ik het wederom mis gaan/opkomen, dus heb ik alsnog een half pilletje geslikt. En nu voel ik me zeer slaperig en stoned! hahaha! De zenuwen zijn op de achtergrond aanwezig, maar ik kan ze de baas. Geukkig maar! ) Verbetering geen paniekaanval en ik kon het licht wel zien aan het einde van de tunnel.
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 05-10-2011 09:40

Wipkip schreef:hey charissa,

En nu voel ik me zeer slaperig en stoned! hahaha! De zenuwen zijn op de achtergrond aanwezig, maar ik kan ze de baas. Geukkig maar! :) Verbetering: geen paniekaanval en ik kon het licht wel zien aan het einde van de tunnel.
Kijk je wel uit vandaag :idea: met een duf hoofd kun je beter rust houden :wink:

Ik had gisteren last van uitslag in mijn decolete maar slechts de helft als met Mirena, nu hopen op betere tijden; geen uitslag meer volgende maand :?

Groetjes, Diana

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 05-10-2011 10:21

Ik heb het OV gepakt ipv de auto, maar ik merk echt dat ik heel duf ben: ik kon m'n ogen amper open houden tijdens de les :shock:
Eten gaat btw zo moeizaam, hebben jullie daar ook last van? Of zijn jullie juist aangekomen? Ik lees telkens wisselende verhalen, de een komt aan de ander valt af..

Had jij zoveel last van uitslag Diana? Dat heb ik nergens gelezen (of niet goed gelezen :oops: ) Pukkeltjes ofzo? Of vlekken?
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 05-10-2011 10:32

Nee klopt heb ik ook nog nergens neergezet :oops:

Ik had het in al die maanden, slechts één dag hooguit twee dagen in de maand, dus niet benoemenswaardig :lol:

Maar wilde het toch even vermelden nu alszijnde na de verwijdering. UPDATE; kleine rode pukkeltjes (kon volgens huisarts niet van Mirena zijn; omdat het geen acne was). Verder nu weer zin in lekkere dingen na het avondeten :oops: Deze lekkere trek was met Mirena verdwenen (dus verminderde eetlust) maar ik ben niet afgevallen tijdens de Mirena. Nu hopen dat ik ook niet aankom nu de trek weer terug is :lol:

Heb ook weleens Oxazepammetje genomen zo'n tien jaar geleden; kon ik mijn ogen ook niet openhouden! Dus vandaar ik gisteren al zei; beter niet overdag. Ach ja; moet je maar een dagje soezen hihi, OV is tenminste goede beslissing; hoef je zelf niet op te letten. Nu hopen dat je niet in slaap valt in de les hihi.

Groetjes!!

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 05-10-2011 18:29

Hmm.. niet van de Mirena? Jaja.. Een soort van blaasjes ofzo? Irritant hoor, zeker net lekker in t zicht ook? Als de troep uit je systeem is houdt het hopelijk op :)

De (halve!) oxazepam maakte me heel erg duf: het hielp wel heel goed tegen mijn 'ochtendhumeur' zoals ik maar even zal noemen. Ik kalmeer er goed door en na 11-en ben ik weer mezelf, dus misschien is dit wel even een (tijdelijke) oplossing voor me. Al kreeg ik al gauw daarna een verschrikkelijke hoofdpijn, echt een doffe pijn vlak boven m'n ogen. Stond ook bij de bijwerkingen op de verpakking, dus ik weet wederom (voor Diana) niet zeker of dit Mirena gerelateerd is..

Ondanks de hoofdpijn voel ik me geestelijk erg goed: ik kan niet helemaal helder denken door de hoofdpijn, maar ik ben goed gestemd. Ik heb geen versnelde hartslag en stress meer gehad. (Dit kan natuurlijk ook allemaal aan de oxazepam liggen..) Mijn grootste probleem is mijn eetlust 's ochtends: ik word wakker met honger maar kan het niet opbrengen om te eten. Heel vervelend, gisteren nog maar eens gewogen.. -5 kilo in 4 weken tijd. (Dames dit is het ideale dieet! De mirena! Enige nadeel is dat je er helemaal van doordraait :P)
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Renaat
Ervaren Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-09-2011 22:42

Bericht door Renaat » 05-10-2011 23:13

Hey Dames!

Ik heb even de berichtjes terug gelezen..
Het gaat af en aan, lees is zo?!..Tja..hier dus ook hoor..
We willen ook zo graag dat alles weer 'normaal' wordt maar laten we vooral ook niet vergeten dat we ook vrouwen zijn en vrouwen piekeren ook wel graag..
Daarnaast zijn we ook nog eens wat ouder en wijzer geworden tijdens de mirena, tenminste..bij mij zat ze 1,5 en in die tijd ben ik gescheiden, nieuwe vriend, ander huis..enz enz en dat neemt ook zijn plaats in, in je hoofd en in je lijf.

De basis zou weer terug moeten komen maar helemaal optimaal?..Tja, wat is dat eigenlijk?
Kunnen we werkelijk gelukkig zijn? Is dat iets wat je 24/7 kunt zijn? Ik denk namelijk van niet, we kunnen hooguit onze onvrede wegnemen en als je dan tevreden bent dan is dat een hele mooie start! Dat zijn er momenten naast waarin je vlagen van geluk voelt...als je iets doet of samen bent met iemand..

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat we het echt wel toppie doen met zijn allen! :D
We proberen duidelijk bij onszelf te blijven en te voelen wat ons wel of niet goed stemt en waarom wel en waarom niet..

Ik merk bijvoorbeeld dat ik veel meer rust heb met mijn dochtertje.
Ik wordt minder snel boos en ben minder labiel dus consequenter naar haar toe en dat is wel fijn. Alleenstaande mama zijn is best lastig, met een draakje van net 3 jaar.
Verder was vandaag wel een goeie dag geloof ik.
Alleen vanmorgen wakker met fikse hoofdpijn en nu, voor het slapen gaan, voel ik hem opkomen. Dus zo nog een ibuprophennetje in en dan slapen..
Wel is mijn opgeblazen gevoel zo goed als weg..mijn woede uitbarstingen dus ook..
Kijken hoe het verder gaat..

@LiekeG
Ik begrijp dat je oxasepam hebt gekregen van de huisarts om rustig te worden en beter te slapen?
Ik heb dat een tijdje geleden ook gekregen, werd er erg duf van en met hoofdpijn wakker.
Waarom kijk je niet voor valeriaan tabletten of valdispert?
Maar bovenal..blijf bij jezelf vragen waar de paniek vandaan komt..
dat je wakker wordt en een nachtmerrie je angstig maakt is logisch..heeft niks met mirena te maken maar met dromen. Dat je daar ff bang van wordt is ook helemaal niet erg. Maar vraag je wel af waar dus de paniek vandaan komt.
Ik zelf ben er altijd van overtuigt dat als jij iets op een bepaalde manier beleeft, dan is dat zo. Geen discussie over mogelijk, is jou ding. Dus kijk er gewoon even naar en vraag jezelf wat je op dat moment ff nodig heb.....een arm om je heen...een goed gesprek of gewoon ff de wereld nat janken...lekker doen dan!
Weet je dat als je angst aan kijkt, het juist kleiner wordt? En als je angstig bent en het weg wil hebben, deze angst alleen maar groter wordt?
Kortom...kijk er even naar...vraag aan jezelf wat je nodig hebt....waarom ben je zo in paniek? Is de paniek terecht? Nee?? Waarom ben je dat dan?
En als je daar niet uit kan komen....schrijf het dan gewoon eens op....dan volgt de rest vanzelf..

En nog ff over de oxasepam....verwacht niet dat je lijf direct haar oude ik op pakt... je wordt ook ouder en veranderd bijna met de dag. Dingen gebeuren en vormen je. Je bent al een heel eind op de goeie weg en als je daar een hulpje (oxasepam, valeriaan oid) bij nodig hebt, dan mag dat best...waarom niet?! We hebben allemaal wel eens een steuntje in de rug nodig nietwaar?!

@Lady D..

Hoe gaat het met jou?
Nu de spiraal eruit is?
Hoe voel jij je?

@charissa21st

Hoe is het nu?
Gaat het een beetje?

Plaats reactie