Spiraaltje eruit, andere anticonseptiemiddelen erin

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 06-10-2011 12:36

Dwars door die oxazepam heen geslapen! Veel te laat wakker (verslapen, moest om half 9 weg), maar ja ik voel me nu wel heel erg uitgerust. Eindelijk! Ik voel me mentaal redelijk goed. )

@ Renaat, die paniekaanvallen werden inderdaad door een externe factor veroorzaakt. Met die Mirena kon ik niet meer helder denken en omdat ik een heel creatief persoon ben kon ik mijn ei niet meer kwijt, wat mij heel erg frustreerde. Als control-freak verloor ik alle controle over mijn denkprocessen en dan blokkeer ik gewoon helemaal. Met de Mirena zag ik geen uitzicht meer, maar nu zie ik weer wat ik kan doen en moet doen. Het is net alsof de Mirena al mijn rationaliteit weghaalde, die ik nu dus weer terug aan het krijgen ben. Af en toe voel ik mijn hoofd weer troebel worden, en dan ga ik naar oorzaken zoeken.

Sterkte allemaal!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Renaat
Ervaren Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-09-2011 22:42

Bericht door Renaat » 07-10-2011 10:03

Je reactie om de mirena komt me ernstig bekend voor.
Veel te zwart zien zodra dat ding in je lijf zit...maar vooral ook erg verkeerd voelen...zware gedachten..

We zijn iig erg goed bezig naar de weg van verlichting!
Nu tijd om weer op te gaan bouwen, dat voelt goed, vind je ook niet!

Fijn weekend allemaal, maak er wat moois/leuks van!

Groetjes!

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

11 dagen na verwijdering

Bericht door Wipkip » 08-10-2011 10:35

Het gaat super! Ik kan weer praten, lachen, alles! Ik vermoed dat die Mirena crash waar op dit forum vaak over wordt gesproken afgelopen maandag tot woensdag was voor mij. Want het goede gevoel van na de verwijdering is terug in het kwadraat! Ik voel me weer helemaal mezelf. Ik heb lekker 2 (!) broodjes gegeten vanochtend, zonder moeite :) Ik hoop dat dit zo doorzet, want ik ben benieuwd of de herstelperiode na de Mirena heeft te maken met hoe lang je deze hebt gehad?

Ik hou jullie op de hoogte, volgens mij zijn we allemaal zeer goed bezig! Fijn weekend allemaal: en voor iedereen die dit leest om te kijken of haar zwarte buien aan het spiraaltje liggen en niet worden gehoord: Ja, het ligt aan het spiraaltje! :D
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 10-10-2011 08:38

Dag 13.

Gisteren voelde ik af en toe een vlaag voorbij komen die niet bij mij hoorde. Daarbij erg moe, hoofdpijn, dorst en last van uitgedroogde lippen. Maar over het algemeen voel ik me veel beter.

Vanochtend werd ik goed wakker, ik voel nu lichte gejaagdheid. Maar veel minder dan vorige week! De vooruitgang is er nog steeds!
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 10-10-2011 20:10

Hey lieve kip, Renaat en andere belangstellenden,

Wat goed om te lezen dat het kiplekker gaat :lol:
Gelukkig voelen wij allemaal vooruitgang.

Volgens mij heb ik last van een crash :roll: Want ben heel het weekend doodmoe geweest en vandaag trillerig. Mijn lichaam is in de afkickfase (of zoiets) hoop ik :oops: Ben na de verwijdering niet ongesteld geweest; alleen wat ontrekkingsbloed.
Ben vandaag in bed gebleven want ik was toch vrij vandaag. Morgen staat er een stok achter de deur; moet ik gaan werken dus hopelijk gaat t dan beter :wink:

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes, Diana :x :x :P

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

Bericht door Wipkip » 11-10-2011 14:45

Ugh, wat vervelend! Maar zo heb je wel ff lekker uit kunnen rusten?

Ik ben gisteren even bij de dokter geweest om te laten zien hoe het ging ze waren heel verbaasd dat het zo goed ging met me. Maar wilden er allemaal nog niet aan dat het aan de mirena ligt. Ag.. Laat ze maar, hij is er uit)

Voor de rest voel ik me idd kiplekker P Af en toe voel ik nog wel kleine veranderingen in mijn emoties. Ik ben bezig met het afbouwen van mijn slaappillen (vanwege slapeloosheid) en ik sliep gewoon door tot 8 uur (wekker 1.000 x gesnoozd) Dat gaat al veel beter! 's Ochtends wel weer een klein beetje paniek, maar dat ging gauw over met Renaat's mantra ) Eten gaat steeds beter, met ups en downs, maar ik kan tegenwoordig al een beschuitje eten en daar ben ik voor nu maar tevreden mee.

Oftewelkeep up the good work eveybody! Dit gaat de goede kant op. (hopelijk vandaag een betere dag lady)
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

16 dagen eruit.

Bericht door Wipkip » 13-10-2011 16:43

16 dagen ik voel me veel beter Ik voel me bijna de oude. 's Ochtends ben ik lichtelijk zenuwachtg, maar ik kan logisch denken en dan verdwijnt dat gevoel. Vandaag is de eerste dag zonder hoofdpijn, sinds ik dit voor het eerst heb gemeld. Ook duizeligheid, wazig zien en een zwaar gevoel zijn afwezig.
Mijn lijf is alleen sinds enkele dagen erg moe rugpijn en vermoeide benen.

Over het algemeen een veel beter beeld mijn mentale klachten zijn op dit moment helemaal verdwenen. Lichamelijke klachten zijn een verminderde eetlust 's ochtends, toename van ontstoken plekken/puisten over mijn hele lijf verspreid (dit gebeurde niet toen ik stopte met de pil), zere rug, moeie benen. Slapen gaat steeds beter omdat ik niet meer zo zenuwachtig ben de hele tijd, terwijl de werkdruk op school nu juist toeneemt (om maar weer aan te geven dat dit geen oorzaak was).
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Wipkip
Ervaren Forumlid
Berichten: 84
Lid geworden op: 19-09-2011 09:18

18 dagen

Bericht door Wipkip » 15-10-2011 22:02

Ik ben een weekendje weg met vrienden en ik merk dat dit eigenlijk nog veel te druk is voor me. Ik ben zeer snel geirriteerd en door t slechte slapen voel ik me toch weer gejaagd. Ik ben boos, schiet snel uit mn slof. Dit afgewisseld met vlagen van lichte angst. Mijn hart lijkt heel snel te kloppen, maar dat kan haast niet. Ik voel me alleen, ook al zijn er 20 anderen. Zucht.

Maar wederom in het algemen genomen grote vooruitgang. Gisteren heb ik de hele dag nergens last van gehad. En de goede dagen vermenigvuldigen zich en de slechte dagen worden steeds minder in aantal en ernst.
Dit forum gebruik ik als een soort dagboek om mijn gevoelens van me af te schrijven. Of je je wel/niet herkent in dit verhaal is natuurlijk de vraag. Hopelijk heb je er toch iets aan.

Renaat
Ervaren Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-09-2011 22:42

Bericht door Renaat » 19-10-2011 23:00

Tja, af en aan dus..
De ene dag is echt de andere dag dus niet maar volgens mij gaat dat nog niet eens in dagen maar momenten..

Zo ook hier...
Ik heb vaak nog hoofdpijn. Lijkt wel migraine, zo heftig en ineens dat op komt zetten.
Ook mijn nek lijkt wel verkrampt zo nu en dan...

Gisteren ben ik voor het eerst ongesteld geworden en hoe zeg..
Bijna beangstigend hoe veel bloed verlies er is..
Maar ga er vanuit dat dit vanzelf snel minder gaat worden..

Ik merk wel dat ik wat rustiger ben geworden en ik merk dat ook aan mijn dochtertje.
Ik kan veel meer hebben en kom ook veel meer voor mezelf op.
Mijn vriend zegt ook verandering te merken, ik ben opener en meer bij mezelf..

Positief dus..

Weet iemand hoe lang je lijf de tijd nodig heeft om weer tot zichzelf te komen?

Liefs en vele groetjes!
Renaat

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 20-10-2011 08:18

Renaat schreef:Tja, af en aan dus..
De ene dag is echt de andere dag dus niet maar volgens mij gaat dat nog niet eens in dagen maar momenten..

Zo ook hier...
Weet iemand hoe lang je lijf de tijd nodig heeft om weer tot zichzelf te komen?

Liefs en vele groetjes!
Renaat
Hallo lieve meiden,

Mij vergaat het net zo, de ene dag gaat het beter de andere dag wat minder. Maar niet te vergelijken met de Mirena. Ik heb sinds deze week weer zin om lippenstift te gebruiken (voorheen kon ik niet zonder maar met Mirena verslonsde alles). Dus langzaam maar zeker; I'm back! :P

Hoelang je lijf de tijd nodig heeft? Geen idee, ik verwacht dat het bij de ene persoon langer duurt dan bij de ander; afhankelijk hoever je systeem ontregeld is. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld dus ook dat is bij iedereen verschillend. :o

Fijn om hier te lezen dat het uiteindelijk toch beetje bij beetje met iedereen beter gaat. Vervelend om te lezen dat er hele zware tijden aankomen voor anderen. Maar hopelijk kunnen ze een beetje steun halen uit onze verhalen. :wink:

Ik wens jullie alle best en blijf zeker lezen op dit forum. Maar aangezien het niet lukt om de site echt actief te krijgen ben ik maar gestopt met posten :oops: (respect voor wipkip die nog steeds veel post) :)
Voor vragen sta ik altijd open en ik zal hier proberen om anderen te blijven steunen. Ik heb veel aan dit forum gehad om in mezelf te blijven geloven; anders had ik waarschijnlijk ook aan de antidepressiva gezeten nu :cry:

Liefs, Diana

Plaats reactie