Hevig bloedverlies of menstruatie ?

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Mar
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-10-2011 22:41

Hevig bloedverlies of menstruatie ?

Bericht door Mar » 24-10-2011 22:54

Na 2 termijnen Mirena ( 2x 5 jaar) heb ik bijna 3 weken geleden mijn Mirena eruit laten halen. De 2e 5 jaar liep op zijn eind, ik ben ondertussen 48 jaar en wil weten hoe mijn lichaam ervoor staat zonder kunstmatige toevoegingen. Ik heb 10 jaar lang Mirena als zeer prettig ervaren.
Na de verwijdering had ik de eerste 3 dagen wat vlekkerig bruin bloedverlies, maar hierna volgden 2 weken met nogal heftig bloedverlies. Nu lijkt het steeds afgelopen te zijn, maar als ik dan geen inlegkruisje of iets gebruik, blijkt het toch nog niet gestopt. Ik denk dat ondertussen mijn HB aardige gezakt is en wil weten hoelang dit nog duurt en of dit menstruatie is of een gevolg van de Mirena.
Ik heb geprobeerd mijn dokter hierover te bellen, maar ik krijg haar niet te spreken, alleen de assistente en die wil alleen maar een recept klaarleggen voor medicijnen tegen het bloedverlies ....( Ik woon op Curacao)

Wie kan me wat wijzer maken over dit bloedverlies? Hoort het erbij ? Is het menstruatie of hoort dit bij de verwijdering van de spiraal ?
Alvast dank voor alle antwoorden.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 25-10-2011 09:09

Hallo Mar,

Sommige vrouwen krijgen na verwijdering een soort onttrekkingsbloeding. Doorgaans duurt die een dag of vijf tot een week. 2 weken is vrij lang. Had je tijdens het gebruik van de Mirena helemaal geen menstruatie? Het lijkt me toch wel verstandig om de huisarts te raadplegen als het nog lang aanhoudt, vooral als het heftig blijft.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie