5-4-2012 Mirena verwijdert

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Pookie
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-03-2012 11:51

5-4-2012 Mirena verwijdert

Bericht door Pookie » 06-04-2012 09:55

In het Mijn Verhaal gedeelte had ik al iets over mezelf verteld.
En hier wil ik graag bijhouden hoe het gaat na het verwijderen...

Ik moet zeggen dat ik het een hele opluchting vond dat ie eruit was.
Vanmorgen had ik het idee dat mijn opgeblazen gevoel minder was, en toen ik in de spiegel keek leek mijn buik ook wat platter.
Het zou fijn zijn als ik nog wat kilootjes kwijt raak, want na mijn zwangerschap zijn er nogal wat blijven plakken. :lol:
Verder voel ik me nog niet heel veel anders, heb wel geslapen als een blok hihi.

Ik hou jullie op de hoogte.

Pookie
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-03-2012 11:51

Bericht door Pookie » 07-04-2012 13:21

Vandaag wat menstruatiepijn en helder rood bloedverlies.
Zal dit de onttrekkingsbloeding zijn, of een heuze menstruatie?
We zullen zien... :wink:

Pookie
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-03-2012 11:51

Bericht door Pookie » 09-04-2012 14:25

Nog steeds flink bloedverlies en menstruatiepijn.
Het is goed losgebarsten...
Hing gister even met mijn moeder aan de telefoon en het blijkt dat zij precies hetzelfde heeft gehad met de mirena qua klachten.
Zowel geestelijk als lichamelijk, heel apart!
Geestelijk voel ik me nog altijd niet geweldig.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 10-04-2012 09:05

Hoi Pookie, het duurt even voor je geestelijk echt verschil voelt. Het gaat op en neer. Maar na verloop van tijd zul je je zeker beter voelen.
Wat typisch dat je moeder ook zo'n klachten had van de Mirena. Stiekem zijn er veel vrouwen die er niet goed op reageren. Is je moeder zich beter gaan voelen na verwijdering?

groetjes,
Suzanne

Pookie
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-03-2012 11:51

Bericht door Pookie » 15-04-2012 11:02

Ja Suzanne mijn moeder voelde zich al heel snel na verwijdering weer de oude.

Ik bloed inmiddels niet meer, heeft een dag of 5 geduurd geloof ik.
We hebben een heftige week achter de rug, een vriend van ons is overleden (hersentumor), daar hebben we een avondwake en crematie van gehad.
Heb vandaag ook echt zo'n dag dat ik NIKS kan hebben...
Zelfs het geluid van de tv is me teveel, vreselijk dat ik me zo voel, zou t liefst in bed kruipen en er de hele dag niet meer uit komen.
Heb echt ff een dipje denk ik... Maar dat kan natuurlijk ook door alle spanning van de afgelopen week zijn gekomen.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 15-04-2012 13:16

Jeetje, wat een heftige week heb je gehad! Was die vriend van jullie al langer ziek of gebeurde het erg plotseling?
Het is altijd verschrikkelijk als jonge mensen overlijden. Zo oneerlijk allemaal.
Ook normaal dat je dat allemaal nog niet zo goed kunt handelen even. Ook zonder je Mirena verhaal zou ik het een hele normale reactie vinden.
Maar dit gaat zeker beter over een tijdje. Hopelijk kun je vandaag of morgen weer een beetje de positieve lijn vinden. Hou vol!

Pookie
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-03-2012 11:51

Bericht door Pookie » 23-04-2012 15:16

Onze vriend had een hersentumor, ontdekt in januari, ongeneeslijk...
Hij is eind januari 36 jaar geworden, zijn verjaardag in het ziekenhuis doorgebracht.
Hij ging erg snel achteruit, de laatste paar weken kon hij compleet niks meer, erg naar om te zien!

Inmiddels gaat het met vlagen goed en minder goed met me.
Lichamelijk gaat het steeds beter (op de duizeligheid na die maar blijft hangen), maar psychisch gaat 't met hoge bergen en diepe dalen.
Nou is afgelopen week ook nog eens mijn kat overleden (17jr, tumor in de maag), kon er ook nog wel bij!
Binnen 5 maanden zijn onze beide katten overleden, erg vervelend :cry:
Ik heb nog regelmatig een "paniekgevoel", en nog af en toe hartkloppingen maar dat word nu steeds minder gelukkig.
De menstruatie-achtige-pijn die ik veel had tijdens de mirena is weg, zelfs tijdens de menstruatie is ie een stuk minder aanwezig dan tíjdens de mirena!
Heb van de week een paar dagen ietwat bruinverlies gehad, nou moet ik erbij zeggen dat dit begon op de dag nadat mijn partner en ik intiem zijn geweest.
Misschien dat dit er wat mee te maken had...

Mede door de duizeligheid heb ik de mirena laten verwijderen, maar die lijkt niet af te nemen, dus zal het misschien toch niet aan de hormonen hebben gelegen.
Wellicht dat ik toch eens mijn ogen moet laten testen, in mijn bloed is verder niks afwijkends gevonden...

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 23-04-2012 18:41

Hoi Pookie,

Fijn dat de pijn al aan het afnemen is en zo te lezen gaat het met de rest ook langzaam bergopwaarts.
Het duurt wel even een tijdje voor alles weer echt normaal is denk ik.

Vervelend om te horen van jullie vriend, en natuurlijk ook van de katten. Toen mijn ik mijn kat moest laten inslapen heb ik een week onafgebroken (jawel, ook op mijn werk) gehuild.
Hij was mijn maatje en sliep altijd op het bed 's nachts. Ik snap heel goed dat je er veel verdriet van hebt.

Dat van die vlagen herken ik heel erg van de eerste maand na verwijdering. Nu heb ik ze ook nog, en ik heb nog slechte dagen rond mijn eisprong en menstruatie, maar over het algemeen gaat het echt een stuk beter. Het is alleen niet een rechte stijgende lijn. Hopelijk gaat het bij jou ook zo bergopwaarts, maar dat komt vast goed. En wat dat bloedverlies betreft, dat klinkt ook best logisch. Ik denk dat je toch wel op de goede weg bent hoor!

groetjes,
Suzanne

Plaats reactie