ongelofelijk

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

ongelofelijk

Bericht door och » 26-07-2013 18:53

Zie mijn verhaal bij 'MIJN VERHAAL'.

Ik zal hier bij gaan houden hoe ik me voel.

Sterkte iedereen

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 30-07-2013 21:54

Tot nog toe gaat het prima.

Ik sliep vannacht erg goed. Zoals ik sliep voordat ik mirena 2 liet plaatsen. Ik ben rustig en voel me opgewekt en vol goede moed.
Ik kreeg nog geen migraine. Het is even afwachten uiteraard hoe de komende maanden zullen zijn.

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 04-08-2013 13:19

Inmiddels wel migraine, daar kon ik op wachten. Verder voel ik me echter prima. Ik slaap echt heel goed.
Ik heb weer veel meer vertrouwen in mezelf en in de toekomst. Ik moet nog verwerken dat ik 6 jaar lang een heel traject had en naar nu blijkt dit veroorzaakt werd door
dat stomme spiraaltje. :cry:

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 15-08-2013 12:08

Zo we zijn weer bijna 2 weken verder.

OP mijn migraine na gaat het uitstekend. Mijn slaappatroon is prima te noemen. Helaas, neemt de migraine toe, iets wat ik wist maar waarvan ik tegen beter weten
in hoopte dat het mee zou vallen. Toch voel ik me op de dagen dat ik geen migraine heb fitter dan toen ik het mirenaspiraaltje had.

Ik ben veel rustiger, ik herken mezelf weer meer. Vriendinnen die mij leerde kennen ten tijde van het spiraaltje valt het ook op dat ik rustiger ben.
Door de migraine is het algehele beeld niet zo goed te geven. Ik slik namelijk triptanen en deze hebben ook weer invloed op je serotoninelevel. Overigens is een bij werking hiervan; pijnlijke spieren en gewrichten, dat merk ik direct na inname. Opvallend dus dat dat probleem veel minder geworden is na verwijdering van het spiraaltje. Ik merk duidelijk verschil.

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 27-08-2013 12:32

Alweer bijna 2 weken verder. Het gaat nog steeds de goede kant op. Vaker hoofdpijn/migraine maar voor de rest alles positiever.

Het slapen zal daar een grote bijdrage in leveren. Ik sliep echt heel slecht, een goede nacht was 6 uur maar ik sliep vaker korter.
Kwam daar nog eens stress overheen dan sliep ik helemaal niet. Dat is nu echt over.

Nu is een stressnacht 5 a 6uur ofzo, daar valt mee te leven. Daarbij ben ik veel rustiger, ik heb niet zo'n verhoogd aroussel de hele dag.

Huid gaat beter, ik ben veel opgewekter, kortom ik ga mezelf weer herkennen. :D

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 27-08-2013 14:34

Wat fijn om te horen Och!

Groetjes,
Mo

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 21-09-2013 08:55

Dank je wel Mo.

Inmiddels weer wat verder. Het gaat nog steeds goed. 2 weken geleden menstrueerde ik zonder bijkomende problemen. Dat paste niet helemaal in mijn beeld maar ik vond het natuurlijk prima.
Daar is dan nu ook verandering in gekomen. Afgelopen dagen, moe, migraine, acne, down. Get, ik dacht direct 'zou mijn opleving dan tijdelijk zijn, had ik het dan toch fout.

Maar nee, nu menstrueer ik weer. Nu dus met de bijbehorende klachten zoals vroeger. Met andere woorden. Dit is maar voor een paar dagen en niet vol continue zoals met het spiraaltje. :D

Mijn lichaam moet nog in balans komen dat is duidelijk iig.

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 04-10-2013 10:01

oei, dan toch even een minpuntje. Was ik zo hoopvol en positief gestemd. Nu is dat wat minder.

Ik heb vanaf mijn vorige berichtje migraine en slik veel medicatie. Ik hield in mijn achterhoofd dat ik zware maanden kon krijgen op dit gebied.
Het valt alsnog tegen. :oops:

Zoals ik eerder schreef hielp de mirena bij mij prima tegen de migraine. Overigens is de uitslag op mijn hoofdhuid ook nog niet weg. Mijn lijf moet echt nog in het gareel komen.

Vanmiddag naar de huisarts voor een verwijzing naar een hoofdpijnkliniek.

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 27-11-2013 14:38

Kleine update:

Het gaat steeds beter. :D Ik bemerkte net met het haren wassen dat ik 80% minder haaruitval heb. Overigens begon dit bij mij pas na de verwijdering.
Voor het slapen slik ik nu amitriptyline 10mg. Ondanks de aanzienlijke verbetering sliep ik niet voldoende. Nu slaap ik prima.
Mijn huid is weer zo goed als gaaf. Ik voel mijzelf een stuk beter. Het begint erop te lijken dat de regelmaat in de menstruaties terug komt.
De migraine hangt met het laatste samen dus dat zou ook weer regelmatig moeten worden.
De amitriptyline kan hier ook een positieve invloed op hebben.

Al met al. Heel erg blij met de verwijdering. Ik begin mezelf weer terug te herkennen.

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 09-09-2014 14:16

Mijn laatste update,

Iets meer dan een jaar geleden de beslissing genomen om dat ding te verwijderen. Ik ben mezelf weer, slik geen medicatie meer behalve tegen migraine.

Alle problemen zijn eigenlijk opgelost. Niet meer gejaagd, goed slapen, veel beter tegen stress-situaties kunnen.

Nu in de overgang, je zou zeggen daar gaan we weer maar voor mij betekent dit eigenlijk dat ik veel minder migraine heb, het voordeel wat ik ook had met de mirena, maar ik heb alle nadelen niet :D

Ik wens ieder die dit leest sterkte.

ps. ik ken nog iemand die ermee gestopt is en ook dat gaat veel beter.

Plaats reactie