opluchting & verloop van herstel

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
hoidoei
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-03-2016 16:42

opluchting & verloop van herstel

Bericht door hoidoei » 13-03-2016 17:15

Beste lezers op het mirena forum,

Ik ben niet zo van de forms bezoeken en lezen maar ik wil graag toch even mijn verhaal kwijt over mijn ervaring met de mirena spiraal.
Ik hoop dat ik met mijn verhaal mensen herkenning en steun geef, dit form heeft mijn ogen geopend en zo het besluit versterkt dat de mirena spiraal
er meteen uit moest.
Hier mijn verhaal:

Ik ben een studente van 24 jaar, ik heb ongeveer 8 jaar aan de pil gezeten waar ik niet veel last van had maar omdat ik erg met mijn gezonheid bezig ben
leek het me beter iets te nemen waar minder hormonen in zaten, dus bij de dokter informatie gevraagd en voor de mirena spiraal gekozen. (deze heb ik in oktober 2015 laten zetten).

Ik heb niet veel lichamelijke klachten gehad, het ging erg goed, alleen het zetten deed pijn en verder trok die pijn ook snel weg. ik werd ook niet meer ongesteld dus allemaal voordelen!! totdat ik twee weken geleden merkte dat ik echt niet meer mezelf was, ik snapte maar niet waar het vandaag kwam, ik was altijd positief ingesteld, energiek, voor niks bang en nu. Het begon eigenlijk al vanaf December 2015 (rond kerst) ik was een beetje angstig dat mensen boos op mij waren terwijl er geen aanduiding op was. sinds dien is het allemaal erger geworden. Ik dacht het ligt vast aan mijn stressvolle periode ( ik ben aan het afstuderen en dat is best stressig). naja na het te kunnen realitiveren ging ik weer verder. maar ik begon me steeds onzekerder te voelen in situaties waar ik nooit onzeker was (in de klas, vriendinnen die langskwamen) en steeds kwamen rare gedachten naar boven van misschien is dit gebeurt, waardoor ik tegen mezelf zei nee dat is niet gebeurt, maar de angst bleef. ik was veranderd in iemand die echt onzeker was zonder dat de situatie erbij paste. Vorige week kon ik ook bijna niet meer slapen ( ik schrok savonds wakker en er bleef maar een angstig gevoel in mijn ronddwalen) mijn eetlust werd opeens ook minder terwijl ik altijd zo'n goede eter ben en ik altijd goed heb geslapen. Hoe gek.

Tot dat ik vorige week in gesprek ging met een vriendin die ook de spiraal heeft laten zetten, zei had al wat meer onderzoek gedaan en zei vertelde dat ze erg last had van stemmingswisselingen. toen ben ik gaan googlen en vond ik dit form, ik las zoveel herkenbare dingen dat ik meteen besloot: dat ding gaat eruit!! natuurlijk naar de dokter gegaan en die zei dat het er niet mee te maken kon hebben. maar ik geloof het niet. ik heb meteen het spiraaltje laten verwijderen en dat was ongeveer 4 dagen geleden. (Maart 2016)

Ik wil graag met jullie delen hoe het met mij de afgelopen dagen is gegaan:
Dag 1: woensdag, ik voelde me heel erg opgelucht dat het ding eruit was. ik was nog wel een beetje bang dat de spiraal niet de oorzaak was van mijn gevoel. ik had slaapmiddelen van de dokter meegekregen zodat ik goed kon slapen.

Dag 2: donderdag, in de ochtend was ik nog een beetje angstig maar ik had goed geslapen en in de middag overkwam me een gevoel van veiligheid. Zo was het om me veilig te voelen, wauw dit heb ik zo lang niet gevoelt. de waas die ervoor zorgde dat ik niet realistisch kon denken over dingen was ook weg. ik voelde me veilig en kon opeen realistisch nadenken over situaties. ik had alleen nog niet zo'n honger maar slapen deed ik wel al goed.

Dag 3: vrijdag. Ik voel me top, ik voel me veilig ik ben oke. ik ben erg blij dat ik me zo voel echt pft wat een opluchting, en mijn honger gevoel is terug! ik heb zin in eten en ik neem het er ook meteen van haha.

Dag 4: Zaterdag. Top ik voel me mezelf weer, positief! ik heb zin in eten en ik heb goed geslapen!

Dag 5: zondag, ik voel me top! ik merk wel dat ik nog een beetje moe ben maar dat komt goed, even lief voor jezelf zijn en dan komen we deze rot periode wel door.

Als ik nu terugkijk vind ik het echt niet normaal wat zo'n mirena spiraal met mij heeft gedaan, ik ben erg blij dat ik erachter ben gekomen dat deze vage klachten door de mirena spiraal werden veroorzaakt. stel dat ik er niet achter was gekomen? dan had de dokter mij misschien wel als angstroornis of depressie kunnen bestempelen.
ik merk dat mijn lichaam snel herstelt, daarbij heb ik de nodige ondersteuning van Agnus Castus voor de hormoon balans wat ik 2x daags neem en Backbloesems Rock Rose voor geruststelling. Ik merk dat ik nu al een stuk mijzelf ben en ik hoop dat andere vrouwen ook snel kunnen herstellen en zichzelf kunnen zijn!

als jullie vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag want ik wil het er graag over hebben!

sterkte iedereen die ook zo'n vervelende periode heeft gehad!

Plaats reactie