Help, wat moet ik doen

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Plaats reactie
lauravd
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-01-2017 23:37

Help, wat moet ik doen

Bericht door lauravd » 06-01-2017 12:37

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden, op 7 november om precies te zijn, heb ik een spiraaltje laten zetten. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met de pil, maar die viel niet goed omdat ik veel last had van ochtendmisselijkheid. Ik heb dit een tijdje genegeerd, maar ben toen toch over gegaan op een nieuwe pil. Deze heb ik een tijdje geprobeerd, maar hier kreeg ik hele erge vreetbuien van. Ik heb toen overlegd met mijn huisarts en besloten om een spiraaltje te laten zetten. De eerste bijwerking is dat ik al sinds dat ik hem heb laten zetten ongesteld ben, dus al ongeveer 2 maanden (met uitzondering van een paar dagen). Ten tweede merk ik gewoon dat ik me minder fijn voel. Dit had ik al een beetje bij de tweede pil, maar het is nu nog veel erger. Ik was altijd vrolijk en niet perse snel geïrriteerd, maar nu is dat heel anders. Ik huil veel meer, kan heel erg piekeren over alles en voel me gewoon heel vaak verdrietig. Dit reageer ik ook af op vrienden/familie en op mijn relatie, terwijl zij dit helemaal niet verdienen. Ik ben veel sneller geïrriteerd en ik kan me soms een hele avond kut voelen en daar zo diep in zakken dat ik over alles ga twijfelen. Ik weet alleen niet waardoor dit komt. Ik heb gelezen dat dit een van de bijwerkingen kan zijn van het spiraaltje, maar ik dacht dat dat altijd een beetje overdreven was. Ik weet gewoon heel goed van mezelf dat ik bij de eerste pil 'anders' was. Ik wil het hier graag met mijn huisarts over hebben, maar die doet meestal nogal luchtig over alles. Op dit forum lees ik ook dat de huisarts heel vaak beweerd dat het niet mogelijk is om hier last van te hebben bij een spiraaltje. Ik heb alleen echt geen zin in afspraken bij de huisarts die niks opleveren en waarbij ze me alleen maar vertellen dat het niet kan, daarom post ik dit bericht hier. Ik wil het gewoon graag opgelost hebben, omdat ik dit heel vervelend vind. Wat raden jullie aan? Ik ben net 18 geworden en ik heb het spiraaltje nog maar 2 maanden, dus misschien moet mijn lichaam er nog aan wennen, maar ik wil niet te lang wachten want ik zit echt niet lekker in mijn vel.

Plaats reactie