Ben mezelf kwijt...

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Ikke68
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-05-2017 11:04

Ben mezelf kwijt...

Bericht door Ikke68 » 20-05-2017 13:38

Hallo allemaal,

Hierbij toch even mijn verhaal...heb een gedeelte kunnen copy/paste van een andere site waar ik mijn verhaal had gedaan.
Ik heb altijd wel veel last gehad van PMS. Heb jaren Microgynon 30 gebruikt en daarna een tijd geen anticonceptie. Ik had ook vaak last van de micro 30.
Doorslikken bijv ivm vakanties was geen optie ivm vervelende klachten.

Vanwege klachten waarvan men dacht pms gerelateerd heb ik toen de Mirena laten plaatsen. Dat was in jan 2015. Mijn vriendin had al jaren een zelfde spiraal naar volle tevredenheid. Ik heb het eerste half jaar gevloeid en daarna was dat over. September 2015 kreeg ik last van enorme gespannen borsten. Zo erg dat ik een mammografie heb laten maken omdat ik een verleden heb met borstkanker. Gelukkig was alles goed.

Medio februari 2016 kwam ik thuis te zitten met een burnout. Ik had in die tijd ook veel stress dus eea leek logisch. Na 4 maanden weer gestart met reïntegreren en dat ging met wat kleine hindernissen goed.

November 2016 kreeg ik last van hartkloppingen, onrustig gevoel, oorsuizen en het gevoel dat ik een bijholte ontsteking had. Ik ben toen bij de acupunctuur geweest wat deels heeft geholpen. Ik ben ook nog bij de gynaecoloog en kno arts geweest. Bij de gynaecoloog zag men een follikel maar dat kon geen kwaad. Kno arts zei dat het iets allergisch was. Ik heb een andere neusspray gekregen en dat was het.
Ik moet er bij vermelden dat ik gevoelige slijmvliezen heb die soms in mijn gezicht irriteren.

Eind februari 2017 kreeg ik last van hartkloppingen en hyperventilatie. Ook in deze tijd was er veel stress. Ik ben met mijn klachten naar de ha gegaan en daar werd een hartruis geconstateerd. Ik heb onderzoek gehad bij cardioloog en alles is gelukkig goed. Wel kreeg ik sinds die tijd veel last van een gierend stresshormoon en gaat ontspannen moeilijk. Ik lijk wel overal angst voor te hebben. Ik ben weer terug geweest naar de gynaecoloog en hij zei ik denk dat je hormonen met je aan de haal gaan. Bij een echo van de onderbuik was te zien dat er 3 mislukte eisprongen in/op mijn eierstok zitten. Ze doen hier niets aan omdat ze te klein zijn en er geen verbetering verwacht word na een operatie. Ik heb nu een pil drospirenon/ethinylestradiol gekregen. Is tegen pms klachten. Deze moet ik twee maanden gebruiken en bij positief resultaat gaat de Mirena er uit omdat de gyneacoloog niet uitsluit dat daar mijn klachten vandaan komen. Ik ben nu anderhalve maand onderweg met die pil maar het lijkt wel of ik angstiger word met veel negatieve dwanggedachten en veel wantrouwen. Mijn hoofd maakt vaak overuren. Volgens gynaecoloog doet deze pil wel wat met je psyche... Ik heb in de stopweek nauwelijks gevloeid. Ik heb eind mei een afspraak bij de gyneacoloog voor controle en evt Mirena eruit maar ik zit er aan te denken om as maandag al met de ha te bellen om de Mirena er uit te halen.

Natuurlijk zal ook de nodige stress meespelen maar deze voor mij extreme klachen die ik ervaar sinds 11 weken daar herken ik mezelf niet in.
Al met al een lang verhaal maar zeker ook wel even fijn om op te kunnen schrijven. Tips en reacties zijn welkom !
Keep the faith

Deetje93
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-10-2017 10:28

Bericht door Deetje93 » 26-10-2017 15:45

Ik kreeg ook ongeveer een jaar na de mirena te hebben klachten van angst/paniekaanvallen en hyperventilatie terwijl ik dit hiervoor nog nóóit heb meegemaakt.

Koud of heel warm
'Koud zweten'
Gloed door oren/schouders
Winderigheid/opgeblazen gevoel
Steken lies/vagina
Hoofdpijn
Trillende benen
Doof gevoel oren
Tintelende handen/voeten
Misselijk
Weinig eetlust
Hartkloppingen
Pijn op borst
Snel koude voeten/handen
'Lamme' spieren en kaken
Rugpijn
Wazig zien
Vermoeidheid
Snel emotioneel
Tijd lang roos gehad
Droge mond
Buikpijn

Dit zijn klachten die ik heb gehad tot nu toe. Sinds gister is de mirena eruit en heb ik weer microgynon 30 in de hoop dat dat beter gaat.

Groetjes

oceana
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-10-2017 12:46

Herkenbaar

Bericht door oceana » 30-10-2017 13:12

Hoi,
Ik lees zoveel herkenbare klachten. Ik heb nu bijna al 10 jaar de mirena.
In het begin onwijs blij meegeweest. ik kreeg namelijk steeds een zwaardere pil maar werd eigelijk steeds zieker hierdoor. 3 weken ongesteld en 1 week niet. was moe en had ongeloofelijke stemmingswisselen. En door de mirena bijna nergens meer last van gehad

de laatste paar jaar ben ik snel vermoeid val bijna niet af (kom alleen maar aan) en loop hiervoor nu bij een voedingdeskundige.
Maar de klachten lijken te verergeren en ik merk dat het nu mijn relatie insluipt met name door mijn verlaagde libido! Help!
Ik ben veel moe, twijfel heel veel, snel jaloers (waarom geen idee), depressief, zeer pijnlijke borsten (dus kom er vooral niet aan :( ), hartkloppingen, buik en rug klachten, sinds een jaar is mn sexdrive echt dramatisch, en als ik zin heb dan voelt alles zo droog (raar praatje maar hier had ik nooit last van) hierdoor wordt ik nog onzekerder....waardoor volgens mijn man ook onzeker wordt en zich aan mij soms de dag erna gaat ergeren (ik merk dat aan sommige opmerkingen, waardoor ik nog onzekerder wordt). Help, dit wil ik niet ik hou onwijs van hem, en wil hem niet kwijt.

Op mn werk precies het zelfde,moe, ik ben mezelf niet snel chagerijnig, slechte concentratie, voel me snel aangevallen ect ect.
Het blijft zo'n circeltje....
Nu dat ik zoveel over dezelfde klachten lees ben ik bang dat de Mirena hier misschien te maken heeft.

Door jullie verhalen gelezen te hebben, heb ik besloten het vanavond dit met mijn man te delen,
het is belangrijk dat hij weet waar ik mee loop...vind het zo moeilijk... maar hij moet weten dat ik denk dat mijn spiraaltje mijn lichaam en gestel tegen werkt (want er niet met elkaar over praten zal zeker niet helpen) En dat ik bang dat dit onze relatie onder druk zet.
Hij wil (nog) geen kinderen, dus steriliseren is nog geen optie.
1 ding sta vast dat spiraaltje gaat eruit, ik wil me weer goed voelen, sportief en energiek zijn en...mn sexdrive back!

Dank jullie allemaal voor de openhartige verhalen, door jullie voel ik me niet meer 'alleen'
Thanks

Deetje93
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-10-2017 10:28

Bericht door Deetje93 » 02-11-2017 07:25

Hoi Oceana,

Vervelend he, al die klachten.Mijn vriend denkt ook nog steeds dat het niet door de Mirena kan komen.
Nu is die er al uit bij mij, maar besloten toch ook bloed te prikken op vitamines en anemie. Ben ook gestopt met de pil omdat ik evengoed nog het gevoel heb dat de hormonen een grote rol speelt in het geheel.

Gewoon met de huisarts bespreken, ze zijn er niet voor niets toch ;-)

Groetjes en Succes

Plaats reactie