haaruitval en jeuk

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
juutje
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-11-2015 21:56

haaruitval en jeuk

Bericht door juutje » 01-11-2015 22:19

Ik heb in 2009 mijn eerste Mirena laten zetten en was in eerste instantie erg tevreden.
Een jaar later viel het mijn schoonmoeder op dat ik zo veel haar verloor. Omdat ik lang haar heb, zei ik dat het normaal was, maar dat het op viel omdat het zo lang was. Ik vond het verder niet bijzonder. Pas in 2011 begon ik me zorgen te maken over mijn haaruitval. Het was toch wel meer dan normaal. Maar ik kon ook niet echt bedenken waar het van zou kunnen komen.
Nog een jaar later en inmiddels zo'n 30% minder haar en ontzettende jeuk op mijn hoofd, oren en in mijn gezicht, ging ik me eens verdiepen in achtergronden van haaruitval. Het kon van de Mirena komen. Maar ik kon me niet voorstellen dat ik last zou hebben van deze bijwerking, beetje struisvogel-politiek.
In 2013 bleef de haaruitval onverminderd en ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. De enige manier om erachter te komen of het inderdaad van de Mirena kwam was om hem eruit te laten halen. Maar gezien mijn menstruatie-verleden durfde ik dat niet aan.
In 2014 toch maar weer een nieuwe Mirena laten plaatsen. Toen vond ik de werking zwaarder wegen dan de bijwerkingen
Begin dit jaar heb ik me door de huisarts laten verwijzen naar de dermatoloog omdat het uitvallen van mijn haar maar niet stopte. Hij kon niets bijzonders ontdekken; ik had geen ziekte o.i.d.
Een paar weken geleden belde mijn zusje; ze had toen drie weken de Mirena en liep over van de klachten. Onder andere ook haaruitval.
Toen ging het knopje om. Ik heb dezelfde dag nog met de huisarts gebeld; weg met de Mirena en een Nova-Sure behandeling a.u.b.

De Mirena is er nog niet uit, dat zou de gynaecoloog doen... Om reden van...? Ik bel morgen weer met de huisarts. Ik hoop dat ik morgen of dinsdag de Mirena nog kan laten verwijderen.
Ik hoop dat dan de haaruitval stopt en in het gunstigste geval ik weer nieuwe haargroei krijg. Ik durf nu zelfs mijn haar niet meer te verven omdat ik nog liever grijze haren dan geen haren heb...

RowenHeuveling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-11-2017 17:32

haaruitval

Bericht door RowenHeuveling » 22-11-2017 12:58

2 jaar geleden begon ik last te krijgen van haaruitval, na een jaar heb ik besloten een haartransplantatie te laten doen. Ik heb dit bij ( https//haartransplantatie24.nl/fue-haartransplantatie/ ) laten doen en ik ben erg tevreden over het resultaat.

Plaats reactie