Mirena spiraal sinds 2 week

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
tuffiej
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-04-2018 14:40

Mirena spiraal sinds 2 week

Bericht door tuffiej » 03-04-2018 14:59

Hoi allemaal,

Jaren geleden was ik met de pil begonnen maar ook snel weer gestopt omdat ik er verschrikkelijk depri van werd. Toen ben ik overgegaan op een koperspiraal, omdat ik iets zonder hormonen wilde. 3 jaar lang heb ik deze spiraal gehad en ondanks dat hij prima werkte, was ik erg zat van de hevige ongesteldheid die ermee gepaard gaat en de migraines die ik er soms door kreeg. Ook had ik sinds ik dat ding had veel meer last van pukkels. Ik ben daarom sinds ongeveer 2 week overgestapt op de Mirena spiraal. Ik was van te voren wel bang dat ik misschien weer last van de hormonen zou krijgen, ik ben er nou eenmaal gevoelig voor. Toen ik de koperspiraal had, had ik alleen last van heftige emotiewisselingen voor en tijdens mijn menstruatie. Sinds ik de Mirena spiraal heb, ben ik een emotionele bom. Ik ben paranoia, heb veel ruzie met mijn vriend, ben het ene moment boos, het andere moment blij, het andere moment ontzettend verdrietig. Ik word er werkelijk waar helemaal gek van, ik voel me niet meer mijzelf en vraag me constant af of mijn emoties nog wel van mij zijn, of worden opgeroepen door de spiraal. Ik lees alle verhalen hier en wordt er moedeloos van. Zou het ook over kunnen gaan na een tijdje? Ik weet niet meer wat ik moet doen. De pil is geen optie voor mij, en om deze er nou gelijk weer uit te laten halen en weer terug te gaan naar een koperspiraal lijkt me ook erg radicaal. Wat is jullie advies? Is er, behalve condooms, nog een andere optie voor mij misschien?

Plaats reactie