Eerst een gesprek of...

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
Sils
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-10-2008 20:48

Eerst een gesprek of...

Bericht door Sils » 31-10-2008 20:55

Na jaren lang de pil te hebben gebruikt en na een anderhalf jaar lang met klachten te hebben gelopen adviseerde de huisarts mij de Mirena aan.
De arts had de verwijsbrief direct naar de gynaecoloog gefaxt (op woensdag) en vandaag (vrijdag) kreeg ik een oproep om aanstaande dinsdag te komen bij de gynaecoloog.
Dit gaat wel erg snel,had verwacht dat het wat langer zou duren.
Maar goed,ik las de brief pas om 5 uur,en zat met een paar vragen.
Ziekenhuis gebeld,maar de desbetreffende afdeling was al dicht,tot maandag wachten dus.
De vragen die ik had zijn:

-word ik die dag direct geholpen,of komt er eerst een gesprek?

-ik ben nog bezig met mijn laatste strip pillen,kan er nu als een spiraaltje geplaatst worden?

-doet het veel pijn? mag ik die dag werken?

Ik zit hier wel een beetje tegen aan om heel eerlijk te zijn,en nu met het weekend voor de boeg hoop ik dat jullie mij misschien met jullie ervaringen verder kunnen helpen?

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 31-10-2008 21:18

Hallo, waarschijnlijk krijg je eerst een gesprek en een inwendig onderzoek waarbij ze wat slijm afnemen en op kweek zetten.Dit om event. infecties e.d. uit te sluiten. Volg. mij kan t spiraal gewoon geplaatst worden, ook al slik je nu nog de pil. De plaatsing kan behoorlijk pijnlijk zijn, sommigen voelen nauwelijks iets. Bij mij was t erg pijnlijk, ondanks dat ik al es een kind gebaard had.Men zegt wanneer je kinderen gebaard hebt de plaatsing minder pijnlijk is. Je kunt voor de zekerheid een pijnstiller nemen voor de plaatsing. (paracetamol, ibuprofen) Ik hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt.

Groetjes Anneke.

Sils
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-10-2008 20:48

Bericht door Sils » 31-10-2008 22:07

Hoi Anneke,

Dank je wel voor je antwoord,ik heb er zeker wat aan.
Ik hoop eigenlijk wel eerst op een gesprekje,kan ik nog wat vragen stellen.
Een goede tip van je om eerst een pijnstiller te nemen.

Dank je voor je advies en je antwoord.

Groetjes Sils

Plaats reactie